Pentru a construi masini pe o piata straina, un producator tine cont, in general, de trei aspecte: costurile mari la import, piata este o mare consumatoare ale produselor si costurile de productie mai mici. La nivel mondial, cateva tari s-au distins perfect pentru toate cele trei categorii iar una dintre ele este Rusia.
Mostenitoarea de drept a fostului URSS trece acum printr-un proces de izolare la nivel international, in urma evenimentelor din Ucraina. Sanctiunile economice impuse de comunitatea internationala urmeaza unei perioade in care economia a stagnat iar piata auto a avut de suferit. Piata auto din Rusia a scazut cu 6 procente in mai iar specialistii sustin ca in urmatoare parte a anului piata se va prabusi cu 26-30%.
Astfel, de la 3,6 milioane de masini programate productiei pentru 2014, productia ar putea ajunge in 2018 la 2,3 milioane de unitati. Mai mult, nivelul costurilor de import va scadea cu pana la 25% pana in 2019 iar stimulentele oferite de Kremlin producatorilor de pe piata vor scadea. In aceste conditii, productia locala sustinuta de constructorii straini va scadea cu peste 50% iar importurile vor creste cu 67% pana la sfarsitul deceniului.
In ciuda acestor perspective, si mai ales impotriva presiunilor venite din zona politica, producatorii francezi PSA si Renault si producatorul german BMW continua sa considere avantajoasa productia in Rusia, insa acest aspect s-ar putea schimba drastic in functie de politica externa dusa de regimul Putin.