
Parca mai intens ca niciodata, anul acesta am asistat la asaltul producatorilor asupra internetului si a reteleor de socializare, cu cateva luni inainte ca salonul auto de pa Paris sa-si deschida portile.
Scopul? Dupa posibilitati, fiecare constructor a incercat sa fie cat mai original si sa ne atraga atentia fie prezentandu-ne in intregime noul model, fie dezvaluindu-l cu incetinitorul folosindu-se de teasere. Indiferent de metoda folosita insa, parca nimeni nu a vrut sa „ramana de caruta” si sa lanseze noul model doar la salon. Asadar prezenta fizica a masinilor la Paris nu a mai reprezentat un motiv de agitatie, toatea lumea margand acolo cu „lectiile facute”.
Dupa tonul dat de mediul virtual, grupul Volkswagen a mers chiar mai departe si organizeaza propria lansare, unde au participat toate marcile, cu o zi inainte ca batranul salon sa inceapa. Singurul lucru care lipseste in acest moment este un salon virtual unde constructorii sa-si poata continua lupta dupa noile standarde. Spectatorii vor avea posibilitatea sa participe, ca intr-un joc multiplayer, la cele mai fanteziste lansari direct din locul cel mai drag, adica din fata calculatorului.
Sunt convins ca nu suntem departe de asa ceva si ca intr-o buna zi vom avea posibilitatea de a vizita salonul auto de la Paris din tastatura, doar ca pana atunci s-ar putea ca cele mai importante saloane, alea unde se vor prezenta noile modele europene, sa fie in China.