Volkswagen vrea sa ofere un automobil electric low-cost doar pentru China. Pentru a-si extinde oferta electrica in China, VW avea nevoie de un partener local, iar noul brand de automobile electrice se va asocia cu Anhui Jianghuai Automobile (JAC).
Noul brand auto low-cost format impreuna cu JAC este parte a strategiei VW de a-si mari vanzarile de automobile electrice pe piata chineza. VW si JAC vor anunta pana la finele acestui an mai multe detalii prinvind acest joint-venture.
Mai importanta pare sa fie strategia aleasa de germani, si anume ca platforma electrica a viitorului model low-cost sa fie cea furnizata de producatorul chinez si nu una de provenienta germana. In plus, VW va vinde masini electrice in China bazandu-se pe modele deja existente pe piata, precum IEV5 si IEV6S, primul un sedan cu o autonomie teoretica de 200 km, al doilea un hatchback cu 5 usi si autonomie de 250 km.
JAC este al 9-lea producator auto din China ca volum de vanzari, insa este lider pe piata de vehicule electrice. Si mai interesant este ca acum cativa ani JAC a clonat modelul Audi A6, insa acest lucru nu i-a impiedicat pe cei de la VW sa formeze acum un joint-venture.
In ceea ce priveste propria platforma pentru vehicule electrice – MEB -, VW o va folosi pentru China prin parteneriatul deja existent cu SAIC.