Gigantul auto Volkswagen anunta ca in urma costurilor ridicate generate de scandalul Diselgate, in care s-a dovedit ca a trisat testele de emisii la unele modele diesel, va lua masuri de concediere a circa 30.000 de angajati.
Pentru a ramane profitabila, compania VW lucreaza la o strategie care va fi aplicata pana in 2025 si prevede renuntarea treptata la acest numar de angajati. Vestea buna pentru angajati este ca pana in 2025 nu vor fi facute concedieri fortate, compania oferind insa pachete atractive angajatilor care doresc sa renunte la slujba lor.
Planul VW este sa creasca marja de profit de la doua procente cat este in prezent la patru procente pana in 2020. Si asa, VW se va afla in urma rivalilor sai, de exemplu Peugeot are o marja de profit de sase procente. Totodata, germanii doresc sa ticluiasca un plan inteligent prin care sa creasca productivitatea cu 25%.
La nivel global, Grupul VW are 610.000 angajati si o gama de peste 340 modele dintre care unele nu sunt profitabile. In comparatie, Toyota are 350.000 de angajati si produce mai multe modele profitabile. Cei mai afectati de disponibilizari vor fi germanii, in special angajatii part-time.