Teste

Webmaster – Renault Clio Yahoo 1.5 dCi 75 CP

De 8 iulie 2011No Comments

Echipa Voom.ro a avut ocazia, recent, sa testeze editia limitata Renault Clio Yahoo. Trebuie sa recunoastem ca la inceput ne-am simtit un pic „persecutati” de o idee care se repeta aproape obsesiv: „iar testam o masina enervant de corecta si care nu iese cu nimic in evidenta”. Insa, totul avea sa se schimbe dupa un weekend petrecut in compania acestui model.

Despre Clio s-au scris nenumarate pagini, iar noua ne este aproape imposibil sa mai furnizam informatii in premiera despre aceasta mica masina, asa ca ne rezumam la punctele forte ale editiei limitate.

De unde pana unde Renault Clio Yahoo? Ei bine, vorbim despre un pachet special, destinat versiunii Clio 1.5 dCi, care a primit o serie de badge-uri Yahoo, un pachet interesant de conectivitate si cateva retusuri la interior.

Chiar daca asocierea dintre un model auto de succes si un portal web pare ciudata, constructorul francez a intuit bine ca a fi conectat permanent la inovatiile tehnologice reprezinta pana la urma un stil de viata. De aceea, francezii au incercat sa includa toate aceste tehnologii intr-o masina in care conectivitatea sa nu mai reprezinte o optiune si, astfel, au dotat citadina cu un dispozitiv WiFi care asigura conexiunea la Internet, prin intermediul tehnologiei 3G.

Pe langa dotarile de confort si siguranta, precum aer conditionat, airbag-uri frontale, geamuri si oglinzi cu reglaj electric, inchidere centralizata si instalatie audio cu MP3, Renault Clio Yahoo ofera si multiple posibilitati de conectare a tuturor gadget-urilor pe care clientii le pot aduce la bord. Astfel, masina este dotata cu un pack conectivitate ce include: Bluetooth, mufa jack pentru conectarea playerelor MP3 si un port USB.

Tot la capitolul „elemente distinctive” amintim ca editia limitata Clio Yahoo beneficiaza la interior de tapiteria speciala “Music”, ce poarta logoul Yahoo (aceleasi badge-uri Yahoo se regasesc si la exterior), si de manerele usilor si gurile de ventilatie vopsite in alb. Volanul si schimbatorul sunt imbracate in piele, elemente ce intra in contrast cu plansa de bord care este confectionata dintr-un plastic masiv.

Am dat imediat uitarii pachetul de conectivitate si asocierea cu brandul Yahoo deoarece am realizat imediat ca vedetea testului va fi unitatea diesel 1.5 dCi, cuplata cutiei manuale cu 5 rapoarte. In cazul in care nu stiati, motorul 1.5 dCi corespunde acum normelor de poluare impuse de standardul Euro5, ofera o putere maxima de 75 CP si un cuplu maxim de 180 Nm, cu 30 Nm in plus fata de versiunea Euro4.

In urma testului, putem spune ca motorul diesel face fata cu brio traficului urban si ca se descurca echitabil cu greutatea masini. Insa “cireasa de pe tort” o reprezinta consumul de motorina.

Am testat masina pret de 600 de kilometri, pe ruta Bucuresti – Constanta – Mangalia – Cernavoda – Baneasa – Calarasi – Bucuresti, iar consumul mediu se incapatana sa ramana blocat la valoarea de 4,8 litri/100 km, indiferent de viteza cu care rulam. Trebuie mentionat ca am calatorit 4 persoane corpolente, impreuna cu o cantitate impresionanta de bagaje. Abia la sfarsitul testului am realizat ca Renault Clio Yahoo putea parcurge peste 1100 de kilometri cu un singur plin.

Chiar si in mediul urban, intr-un oras “minunat” precum Bucuresti, cu un trafic la fel de “minunat”, Clio-ul consuma 6,8 litri/100 km, cu aerul conditionat pornit. Pe de alta parte, masina ofera placerea de a conduce in oras, acolo unde motorul economic se achita cu brio de sarcini, iar sistemul de directie servoasistat electric asigura o nota de agilitate.

In afara orasului insa, aceasta masina nu te da pe spate, poate si din cauza insonorizarii, care lasa loc de mai bine, a suspensiilor setate cel putin ciudat, dar mai ales a motorului, care nu iti ofera foarte multe resurse in momentul in care te angajezi intr-o depasire rapida.

 

Una peste alta, testul cu editia speciala Clio Yahoo a reprezentat o experienta memorabila (impresionanta am adauga), gratie consumului de carburant si comportamentului dinamic din mediul urban. Unde mai pui ca pretul de 12.850 euro (cu TVA), in varianta testata de noi, este unul foarte bun pentru o masina corecta, care te va tine departe de benzinarii pentru mult timp. 

Share

Leave a Reply

eighteen − 13 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373