HighlightStiri

X5 si X6 mild hibrid diesel

De 11 februarie 2020No Comments

Din luna mai a acestui an, BMW va eficientiza turbodieselul cu sase cilindri in linie aflat sub capota modelelor BMW X5 xDrive40d si X6 xDrive40d prin folosirea unui sisstem mild hibrid cu alternator starter ce lucreaza la 48 de Volti. Motorul, cuplat standard la transmisia automata cu opt trepte Steptronic, dezvolta 340 CP la 4.400 rpm si un cuplu maxim de 700 Nm intre 1.750 – 2.250 rpm.

Sistemul mild hibrid aduce un boost de 11 CP in faza de acceleratie, astfel ca sprintul de la 0 la 100 km/h se face acum in 5,5 secunde. Alternatorul starter obtine energia de la bateria de 48 de Volti, care alimenteaza si celelalte functii de conducere, via sistemului electric de 12V al masinii. Bateria este incarcata in timpul acceleratiilor si franarilor.

Alternatorul starter faciliteaza raspunsul in timpul sarcinilor mici ale turbodieselului, oferind in plus porniri si reporniri spontane si fara vibratii ale motorului cand se folosete functia Auto Start Stop si in timpul rularii in croaziera pe autostrada. Acest din urma caz este posibil in modurile ECO-PRO si COMFORT, cand motorul nu doar se decontecteaza de la transmisie, ci este oprit complet. Consumurile mixte anuntate de BMW sunt 5,9 – 6,4 l/100 km pentru X5 xDrive40d si 5,8 – 6,2 l/100 km pentru X6 xDrive40d.

Share

Leave a Reply

10 − nine =