Teste

Zero Nine Turbo – Test Renault Clio 0.9 TCe

De 18 martie 2013No Comments
; ; ; ;

Noul Renault Clio vine cu o propunere mai mult decat interesanta in gama sa de motorizari: 0.9 turbo cu 90 de cai putere si 135 Nm. Cu un design care sparge barierele conventionalului, inspirat din conceptul DeZir si trecut prin mana fina a lui Laurens van den Acker, noul Renault Clio este o aparitie care nu poate fi catalogata drept indrazneata. Este mai mult decat atat.

Posibilitatea de personalizare ofera un plus de imagine dar si o satisfactie din ce in ce mai mare a clientului, dar lucrurile nu se opresc doar aici. Renault a implementat in gama, odata cu noul Clio, motorizarea turbo de 0.9 litri, acelasi motor utilizat si de Dacia pentru noile generatii Sandero si Logan. Fara indoiala este cel mai interesant motor pe care grupul francez l-a scos pe piata in ultima perioada si nu ascundem ca a starnit o curiozitate aparte odata cu aparitia lui, motiv pentru care am dedicat un test special acestei motorizari TCe 90, dupa intalnirea din trecutul apropiat cu noul Clio.

Motor

Majoritatea clientilor lui Clio din Romania vor opta pentru benzina de 1.2 16v. Nu spunem ca vor comite o greseala, insa mult mai interesant suna un motor cu 3 cilindri, de doar 0.9 litri care mai are si meritul de a fi un turbo. Tanarul propulsor Renault dezvolta 90 de cai putere, la 5250 rpm, si beneficiaza de un cuplu maxim de 135 Nm, disponibil in proportie de 90% inca de la 1.650 rpm. Lumea auto experimenteaza moda motoarelor cu trei cilindri pentru clasele mici, iar mai toate motoarele cu 3 cilindri sunt destul de zgomotoase si necesita turatie.

Nu este si cazul propulsorului TCe 90, care se dovedeste a fi suspect de silentios pe primele ture si zgomotos abia spre 4000 rpm. Mai mult, este deosebit de vivace pentru cifrele de care dispune, semn ca momentul maxim disponibil foarte jos a fost o masura foarte bine gandita. Un lucru este clar despre micutul propulsor turbo: nu dezamageste. Agilitatea,  zvacul de care da dovada si consumul decent sunt calitati incontestabile. Si pentru ca tot am adus aminte de consum, merita sa trecem in revista cifrele oficiale mai intai. Fisa tehnica pusa la dispozitie de producatorul francez promite un consum mixt de 4,5 litri la 100 km, cu 5,6 litri in mediul urban si 3,9 litri in afara orasului.

Realitatea e ca daca la drum lung veti reusi un consum de 4,5 litri la 100 km, va puteti declara multumiti. In mediul urban, in functie de aglomeratie, vreme, pneuri, consumatori, folosirea sa nu a sistemului start-stop, consumul variaza. Fara sa abuzam intr-o directie sau alta, cu un rulaj relaxant cum s-ar spune, am reusit sa scoatem 6,2 litri la 100 km parcursi integral prin Bucuresti. O cifra mai mult decat corecta si satisfacatoare. Motorul TCe este cuplat la o transmisie manuala cu 5 trepte, destul de bine etajata si cu o timonerie buna.  

Dinamica & Comportament  

La capitolul performante, Clio 0.9 nu are nicio sansa sa impresioneze pe nimeni si nici nu este gandit pentru acest lucru. Timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h est de 12,2 secunde iar viteza maxima ajunge la 182 km/h. Unul dintre cele mai apreciate aspecte ale vechiului Clio este tinuta de drum. Inginerii din Hexagon n-au avut mult de munca la acest capitol, limitandu-se sa pastreze un lucru bine facut, in loc de a risca schimband.

Si au avut dreptate, pentru ca feelingul oferit de suspensie ramane la fel de placut. Clio 4 este perfect calibrat intre dinamica si confort. Desi exista ruliu pe viraje, comportamentul de aici nu este unul suparator, iar la drum lung vehiculul se arata cu adevarat linistitor si confortabil. Este o cursa castigata, fara indoiala, de noul Clio la acest capitol.

Cuplul disponibil jos ofera un avantaj evident la semafor si face ca look-ul agresiv al masinii sa fie respectat. La drum lung, Clio se aseaza cuminte pe sosea iar prin manevrabilitatea lui excelenta si directia precisa se imprieteneste imediat cu soferul.  

Design 

Galbenul masinii testate ne aduce aminte de culorile traditionale RenaultSport, mai ales daca vine in tandem cu cateva insertii de negru. In mod evident munca facuta de echipa celebrului designer Laurens van den Acker nu lasa deloc de dorit. 

Totul exprima agresivitate dar si delicatete in acelasi timp. Liniile stilistice continua sa imprime o naturalete fascinanta, totul culminand cu gaselnita geniala a bandourilor laterale, asezate la imbinarea intre portiere si pragul lateral. Spatele se regaseste in acelasi ton cu restul, chiar daca solutia spoilerului din plastic glossy nu pare extrem de inspirata. In rest, forma stopurilor de lumini, banda cromata de pe hayon sau ideea de mic eleron intregesc un peisaj extrem de placut.

Interior

Calitatea materialelor a crescut enorm de mult in comparatie cu vechiul model, iar plasticul moale de pe bord nu vine decat sa ne confirme acest lucru. Noua grafica a instrumentarului de bord impune aceeasi atmosfera a unui lucru bine facut si, mai mult decat atat, a unui lucru frumos. Plasticele mai tari au fost ascunse in zonele inferioare iar numarul spatiilor de depozitare, si ele randul lor stilizate extrem de placut, este extrem de mare pentru o masina mica.  

Consola centrala, locul unde ecranul LCD parca se ataseaza si nu este parte componenta a masinii, oferind iluzia unei tablete, descrie un design minimalistic si ofera un contrast excelent de bine reusit cu restul componentelor de la interior.  omanda sistemului de clima se poate face acum dintr-un singur buton mare si rotund, extrem de placut la utilizare, de care au fost atasate intr-o maniera ergonomica si celalalte functii ale sistemului de clima.  Lipsa unui reglaj pe inaltime a cotierei si manerul cam lung al schimbatorului pot fi trecute cu vederea dupa o perioada destul de scurta de acomodare cu noua masina.

Concluzie

Din momentul lansarii noul Clio ne-a aratat ca este frumos, sexy, atragator. Mai existau intrebari vizavi de comportamentul vehiculului si motorizari. Cea mai interesanta intrebare venea din partea  acestui  turbo de 0.9 litri cu 90 de cai putere, care in mod normal ar putea starni zambete ironice, dar care s-a dovedit a fi mai eficienta si mai potenta decat o arata calculul hartiei. Pretul de plecare pentru versiunea standard este 10.200 euro cu TVA. Versiunea echipata cu motorul turbo TCe 90 are un pret de plecare de 12.400 de euro in timp ce exemplarul testat de noi, cu echipare Dynamique si alte dotari speciale, ajunge la 14.130 euro cu TVA. 

Share

Leave a Reply

2 × three =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373