Special

Cat ne costa intretinerea unei masini

De 30 martie 2014No Comments

Pretul de achizitie este unul dintre cele mai importante criterii in achizitionarea unui automobil nou, pe langa design desigur, dar nu intotdeauna luam in calcul si costurile de intretinere.

Ceea ce la prima vede pare o afacere buna, s-ar putea ca pe termen lung sa nu mai fie atat de profitabila. Desigur, bugetul de care dispunem ne limiteaza optiunile, dar e bine sa tinem cont si de celelalte costuri care implica utilizarea unui automobil.

Bineinteles, luam in calcul consumul de combustibil si pretul reviziilor, insa mai asunt si alte aspecta pe care tindem sa le ignoram cand cumparam un automobil nou, fapt care se va reflecta in bugetul personal.

E ciudat, de exemplu, sa te gandesti la pretul de revanzare al unui automobil pe care inca nu l-ai cumparat, insa deprecierea este un factor foarte important, in functie de care variaza bugetul de care veti dispune pentru urmatorul automobil. Daca nu va orientati bine, este posibil ca data viitoare sa fiti mevoit sa cumparati un model mai mic.

Un alt factor important este pretul reviziilor si intervalul la care trebuie sa faceti o vizita la service. Daca nu parcurgeti multi kilometrii, constructorii de automobile precizeaza ca reviziile trebuie facute la interval de un an, asadar nu puteti scapa fara cinci vizite la dealer, daca intentionati sa tineti masina aproximativ cinci ani. 

Taxele ce trebuie platite pentru automobilele aflate in circulatie pot ajunge la sume importante daca cilindreea trefce de 2.000 cmc si pot fi chiar piperate daca motorul are mai mult de trei litri, in aceeasi situatie aflandu-se si primele pentru asigurarea obligatorie. 

De exemplu, diferentele intre segmentele B si C pot parea rezonabile la achizitionarea masinii si tindem sa credem ca acesta se va pastra si pentru costul de expoatare, dar acest lucru nu este neaparat valabil.

Diferentele de pret intre segmentele B si C sunt de cele mai multe ori nesemnificative din punctul de vedere al costului reviziilor, daca ne vedferim la motoare care folosesc acelasi combustibil si care au o cilindree apropiata. De exemplu pentru un Volkswagen Golf cu motor 1.6 TDI veti plati pe cinci ani aproximativ aceeasi suma ca pentru un passat 2.0 TDI.

Tot nesemnificativa este si diferenta impozitului, dar doar in cazul in care cilindreea motorului nu depaseste 2.000 cmc.

Asadar, daca facem un calcul pentru o utilizare de cinci ani in care se parcurg in medie 15.000 de km pe an, vom constata ca diferentele sunt extrem de mici, mai ales daca motorizare este aceeasi. 

Folosind consumul mediu anuntat de constructor, am calculat costurile pe cinci an pentru Toyota Yaris 1.4 D-4D si Corolla 1.4 D-4D. La achizitie, diferenta este semnificativa, Yaris-ul avand un pret de plecare de 12.900 de euro, in timp ce pentru Corolla e nevoie de 18.293 de euro. Diferenta nu se regaseste insa si in pretul reviziilor, impozitului si al combustibilulu, care are valoare de 4.800 de euro pentru yaris si 5.200 pentru Corolla.

Asadar, alegerea unei masini mai mici poate sa reprezinte o economie doar in momentul achizitiei, caz in care un efort suplimentar este justificat, dar trebuie s tineti cont si de depreciere care va fi mai mica pentru Yaris in cazul nostru. 

Share

Leave a Reply

one + sixteen =