Echilibrat – Test Opel Insignia 2.0 Turbo

Share
| Scris de: Bogdan Pispiris | 20-12-2016

_dsc8323-mic

Opel Insignia şi-a creat o reputaţie solidă, bazată în special pe un raport calitate preţ foarte bun, o carte pe care mizează dealtfel toţi constructorii din segmentul automobilelor „de volum”. Maşina trebuie să fie cât mai încăpătoare şi cât mai economică, iar majoritatea versiunilor se conformează cerinţelor, însă există şi excepţii.

Insignia Turbo ocoleşte elegant partea practică a conceptului de automobil şi merge mai departe, pentru a oferi celui aflat la volan o experienţă deosebită şi o satisfacţie pe care numai un motor de 250 CP poate să ţi-o aducă. Originile comune cu motorizările turbo-diesel economice te fac să te întrebi cum este posibil ca între cele două să existe o diferenţă de caracter atât de mare şi cum de nu este acesta pe placul mai multor clienţi.

Există un răspuns pentru fiecare problemă, iar dacă partea „artistică” poate fi acuzată de subiectivism, în ceea ce priveşte răspândirea în cadrul fanilor, una destul de restrânsă, răspunsul este mai uşor de găsit şi se află pe lista de preţuri.

Design şi Confort

Opel Insignia este un automobil confortabil şi prezentabil, suficient de elegant pentru a-l putea folosi la drumurile de zi cu zi, dar şi la un eveniment mai special. Confortul se situează în standardele gamei, un lucru bun dacă ne gândim că standardele sunt setate destul de sus de concurenţă acerbă din acest segment.

Versiunea turbo de doi litri se deosebeşte discret de celelalte modele, la exterior făcându-se remarcate jantele de 19” şi kit-ul de caroserie ce face ca maşina să pară mai aproape de sol. Inscripţia „Turbo” stă mărturie că în faţă nu avem un model Insignia ca toate celelalte şi nu e deloc greu de dedus spre ce stil au evoluat lucrurile. Acelaşi lucru se întâmplă şi în habitaclu, unde vei remarca imediat că scaunele „te ţin” mult mai bine, iar după doar câteva minute petrecute în spatele volanului vei începe să descoperi că pedala de acceleraţie răspunde altfel decât te-ai aşteptat, adică mult mai prompt şi cu mai multă forţă.

Pentru pasagerii de pe banchetă viaţa la bord se păstrează la acelaşi nivel cu celelalte versiuni, excepţia făcând suspensia mai fermă ce ar putea să deranjeze atunci când calitatea drumului nu este cea mai bună. Dacă planificarea unei călători mai lungi impune şi un volum mai mare de bagaje nu trebuie să intraţi în panică, pentru că vor încăpea toate în portbagajul de 500 l.

_dsc8223micMotor şi Cutie de viteze

Cei 250 CP sunt furnizaţi de un motor turbo de doi litri cu patru cilindri, pe care îl vei aprecia pentru agilitatea pe care o imprimă unei maşini nu tocmai mici, care măsoară 4,8 m lungime. Nu este uşor pentru un model care se află în „umbra” vârfului de gamă să-şi etaleze personalitatea astfel încât să fie remarcat, dar Insignia 2.0 Turbo reuşeşte să intre pe sub pielea clienţilor care-şi doresc un model deosebit, fără să primească „la pachet” şi caracterul agresiv al versiunii sport, OPC. Sigur că „reducerile” trebuie să se simtă undeva, puterea motorului fiind mai mică cu 75 CP, dar 250 CP sunt oricum suficienţi pentru că ne aflăm în categoria acelor clienţi care nu vor un model sport, ci doar să arate ca unul.

Opel oferă două transmisii pentru acest motor, una manuală şi una automată, ambele cu şase trepte. Modelul testat de noi era echipat cu cea automată, ce pare opţiunea mai bună pentru Insignia, pentru că sporeşte confortul şi aşa ridicat al maşinii. Schimbarea treptelor se face rapid, iar maşina intuieşte destul de bine în ce treaptă trebuie să fie, iar când este depăşită de situaţie poate fi ajutată prin intermediul padelelor.

Dinamică şi Comportament

Caracterul sportiv al maşinii este vizibil „îmblânzit” pentru a evita suprapunerea cu versiunea OPC, iar ăsta este un lucru bun pentru cei care nu vor o maşină atât de „brutală” şi ostentativă. Motorul turbo de 250 CP este suficient pentru a ne deplasa rapid din punctul A în punctul B, fără a reduce confortul pe care îl aşteptăm de la un Opel Insignia.

Spre deosebire de versiunea OPC care este echipată exclusiv cu o tracţiune integrală, motorizarea 2.0 turbo poate fi comandată şi cu tracţiune faţă, variantă care beneficiază de tehnologia start/stop, dar diferenţa de preţ de doar 400 de euro înclină puternic balanţa în favoarea integralei.

Concluzie:

Opel Insignia 2.0 turbo 250 CP leagă gama insignia standard de exclusivistul OPC printr-un model ce împrumută din agresivitatea designului exterior al celui din urmă, fără a fi la fel de performant, oferind în schimb un preţ mai atractiv, care se apropie mai mult de prima categorie.

Share