Grupul PSA – un nou record stabilit in 2018, cu 3,9 milioane de unitati vandute

Share
| Scris de: Robert Gherghe | 21-01-2019

Cu aproximativ 3 878 000 de unitati, cresterea Peugeot Citroen a fost sustinuta de ofensiva de produs a Grupului, marcata de peste 70 de lansari regionale in 2 ani, de aplicarea Core Model Strategy si de dezvoltarea retelei comerciale.

Europa: Cota de piata de 17,1%

Grupul PSA a profitat din plin de introducerea la timp a standardului de emisii WLTP pentru a obtine un avantaj competitiv in ultimele patru luni ale anului. La finalul anului 2018 cota de piata ajunge la 17,1%, in crestere cu 3,8 puncte, gratie marcilor Peugeot si Citroën care inregistreaza cea mai mare crestere a vanzarilor in 2018, cu aproximativ 5% fiecare, situandu-se in top 10 al marcilor din Europa. Peugeot confirma succesul sau: lider European pe segmentul SUV-urilor, pe primul loc in Spania, nr. 1 in Franta pe piata B2C si B2B. Citroën a atins cele mai bune vanzari din ultimii 7 ani. DS Automobiles a avut o crestere de 6,7%, sustinuta de lansarea modelului DS7 Crossback. Opel/Vauxhall isi continua ofensiva sa de produs sustinuta de familia X. Grupul PSA a obtinut cresteri pe toate pietele mari din Europa: Franta (+2,6%), Spania (+4,2%), Italia (+3.9%), Marea Britanie (+4,8%), Germania (+3,7%).

Orientul Mijlociu – Africa

Grupul ramane in ofensiva, intr-un context regional haotic. In ciuda suspendarii activitatii din Iran[6] si a cererii scazute de pe piata turca, cota de piata a Grupului PSA a crescut in Maroc (+1,7%), Tunisia (+1%) si Egipt (+3,1%), Grupul ramanand lider de piata in departamentele franceze de peste mari. In 2019 va demara productia in Maroc la o uzina din apropiere de orasul Kenitra.

China & Asia de Sud-Est

Grupul PSA incearca sa depaseasca situatia din China si isi pregateste ofensiva comerciala din Asia de Sud-Est. Vanzarile Grupului au scazut cu 34,2%, segmentul autoturismelor inregistrand un declin de 2%. Grupul implementeaza impreuna cu partenerii sai o serie de planuri de actiune pentru a aborda aceasta situatie. Printre acestea se numara strategia de electrificare pusa in aplicare impreuna cu marca Fukang, urmata de modelele electrificate PCD incepand cu 2019. Core Model Strategy aflata in curs de desfasurare, va propune o gama de produse destinate clientilor chinezi. Vanzarile in Asia de Sud-Est s-au dublat in raport cu 2017, ajungand la 10 882 de vehicule. Joint venture-ul cu Naza Corporation Holdings (Malaezia) va livra primele modele Peugeot 3008 si 5008 in 2019.

America Latina

Scaderea vanzarilor este datorata in mare parte declinului puternic al pietei argentiniene (-32% in al doilea semestru), pe fondul situatiei economice a tarii, cu un impact negativ asupra cursului de schimb, dar si dificultatilor de pe piata braziliana.

Share