Teste

Prinţişorul – Test Renault Megane GT

De 27 mai 2016No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

DSC06296 micDe la apariţia segmentului hothatch, acum mai bine de 40 de ani, doi constructori s-au remarcat constant cu creaţiile lor, referindu-ne la succesul şi popularitatea modelelor, primul fiind VW, iar în ultima perioadă Renault. Departamentul RenaultSport a dat un nou sens acestei categorii cu modele din ce în ce mai performante, care însă se îndepărtau tot mai mult de „posibilităţile” clienţilor obişnuiţi. Lansarea celei mai noi generaţii Megane avea să îndrepte lucrurile prin introducerea unei versiuni sportive dar accesibile, GT, care oferă suficiente senzaţii tari amatorilor de adrenalină, dar care poate fi folosită fără probleme şi ca maşina de familie.

Design şi Confort

Noua generaţie Megane a reuşit să ne impresioneze încă de la apariţia primelor imagini oficiale, iar prima întâlnire cu maşina ne-a confirmat că avem  în faţa unul dintre cele mai frumoase exemplare ale acestui segment. Renault a luat în serios partea de design, atât interior dar mai ales exterior, pentru a ne demonstra că eleganţa franţuzeasca se pretează şi unui hatchback „de volum”, cum ne place să numim maşinile care, de dragul preţului, au folosit câteva scurtături la unele capitole.

Deşi denumirea GT nu este nouă pentru gama Megane, interpretarea este nouă şi se potriveşte cel mai bine cu semnificaţia celor două iniţiale. Adică o maşină suficient de confortabilă pentru a parcurge distanţe lungi, dar şi suficient de performanţă pentru a nu pierde timpul pe drum. Habitaclul nu are un aer sportiv accentuat, dar forma volanului şi susţinerea laterală bună a scaunelor ajută în cazul unui stil de condus mai agresiv.

Totuşi, înainte de a aprecia calitatea scaunelor şi susţinerea laterală a acestora, am butonat ca nişte copii prin setările instalaţiei multimedia, pentru a vedea toate combinaţiile grafice pe care le putem obţine pe cele două ecrane, precum şi paletele de culori disponibile. Deşi calitatea grafică nu este în pas cu cele mai noi tablete, utilizarea este asemănătoare. Pe consola centrală au rămas doar butoanele cu adevărat importante, cele pentru reglarea temperaturii instalaţiei de climatizare, restul fiind preluate de ecranul tactil, iar pentru instalaţia multimedia există câteva butoane capacitive pe partea dreaptă, ce nu sunt foarte practice în timpul mersului, dar pentru asta există satelitul de comandă din spatele volanului, specific Renault.

DSC06341 micMotor şi Cutie de Viteze

Pe lângă aspectul uşor extravagant al exteriorului versiunii GT, care a atras aproape toate privirile în trafic, noul Megane vine şi cu un număr impresionant de cai putere, 205 mai exact. Sigur, nu este un RS, dar sunt destui pentru a scoate la lumină ADN-ul RenaultSport. Maşina va răspunde prompt la apăsarea pedalei de acceleraţie, dar pentru a-i scoate la iveală caracterul trebuie apăsat butonul „R.S. Drive” de la baza consolei centrale, ce va pregăti maşina pentru a face faţa celei mai grele „torturi”.

Acelaşi buton influenţează şi felul în care cutia de viteze cu dublu ambreiaj şi şapte trepte transmite puterea către puntea faţă. În cea mai mare parte a timpului aceasta se descurcă bine, dar am avut şi situaţii când a fost necesară intervenţia noastră. Padelele din spatele volanului reacţionează şi în modul „Drive”, dându-ne posibilitatea să retrogradăm înaintea unei depăşiri fără a muta maneta schimbătorului de viteze, după care cutia revine singura în modul automat. În acest mod, parţial automat sau parţial manual, depinde cum vreţi să priviţi lucrurile, maşina va oferi în permanenta performanţe maxime în orice situaţie şi-l va răsplăti pe „fericitul” din spatele volanului cu un comportament de excepţie.

DSC06247 micDinamică şi Performanţe

Motorul şi cutia de viteze nu sunt singurele cărţi din „mâneca” celor de la Renault, tot de aici venind şi sistemul 4Control care permite roţilor din spate să vireze. Activarea acestuia se face în mers, aşadar nu este de nici un folos la manevrele de parcare, deşi ar putea fi, însă în mers are un impact foarte mare asupra vitezei de reacţie a maşinii, mai ales la manevrele bruşte. Iniţial vei avea impresia că spatele „alunecă” fără ca ESP-ul să intervină, dar după câteva minute vei învăţa cum să foloseşti sistemul în avantajul tău, iar felul în care vei aborda virajele se va schimba total.

Renaul s-a gândit la confortul nostru când a proiectat suspensia noului Megane, lucru pe care l-am apreciat de multe ori în timpul testului, dar maşina rămâne fermă pe poziţii chiar dacă stilul de condus devine agresiv. Nu este chiar o setare sport, dar se apropie foarte mult. Direcţia în schimb este cât se poate de precisă, iar demultiplicarea este similară cu cea de la RS. Asta înseamnă că pe viraje poţi să aşezi maşina „cu mâna”, însă în parcare vei avea un coşmar pentru că raza de viraj este enormă.

Concluzie

Renault Megane GT este modelul care face legătura între RS şi restul gamei, oferind ce este mai bun din ambele tabere într-un „ambalaj” inconfundabil ca design şi bine finisat. Pentru motorizarea de 205 CP va trebui să scoateţi din buzunar puţin peste 22.000 de euro, în schimbul acestei sume urmând să primiţi o maşină capabilă să vă stimuleze toate simţurile.

Share

Leave a Reply

eleven + sixteen =