Teste

BMW X1 2.0 xDrive : eXigente de locul 1

De 18 decembrie 2009No Comments

Am urmarit cu atentie evolutia noului X1 de la stadiul de schita pana la versiunea finala. Am zambit la anuntarea vestii ca se va produce in serie. Am fost la Paris cand a fost prezentat in stadiul de concept, la Geneva cand l-am putut vedea intr-o versiune aproape finala, si la Frankfurt cand in mod oficial a fost prezentat. Si cu putin timp in urma l-am si testat. Sa se fi ridicat cel mai nou BMW la adevaratul standard al marcii sau sa fie unul dintre nenumaratele rezultate ale compromisurilor datorate crizei?

Fan BMW sau nu, intalnirea cu un X1 te face sa te intrebi daca lupta pentru marje de profit mai mari, cote de piata in plus sau evolutii pozitive ale vanzarilor, poate sa nu afecteze si spiritul consacrat al marcii bavareze. Insa noul X1 vine cu o serie de avantaje care depasesc limitarile aparent datorate reducerilor de costuri.


Design, atitudine, imagine…

Redimensionarea grilei fata in ton cu modelele de clasa mare seria 5 GT sau seria 7 contribuie la crearea unei impresii de robustete, insesizabila analizand strict dimensiunile masinii. Desi este cel mai mic SUV BMW, X1 nu face nota discordanta de la standardul “premium” impus de restul gamei bavareze. Daca exteriorul reuseste sa impresioneze la capitolul design, habitaclul puncteaza mai mult prin functionalitate decat prin aspect. Putem reprosa folosirea multor elemente comune cu seria 1, 3 si X3, dar si calitatea indoielnica a unor materiale plastice folosite din abundenta pe bord si usi. Similaritatile intre interioarele modelelor de buget nu reprezinta un lucru de apreciat, desi majoritatea constructorilor opteaza pentru aceasta strategie din ratiuni de ordin economic. Spatiul interior nu reprezinta un capitol atat de problematic precum ar putea parea. Persoanele de peste 1,80 m pot sta fara probleme pe bancheta, spatiul fiind suficient pentru genunchi. Reglajul electric al scaunelor din piele faciliteaza o pozitie la volan confortabila, design-ul traditional al plansei de bord usurand accesul la toate comenzile. Cele mai multe priviri atrase in trafic provin din partea posesorilor de BMW, care de nenumarate ori pareau placut surprinsi de rezultatul noii ere de design din istoria casei bavareze. Cum se conduce?

BMW a decis sa ofere optional sistemul de tractiune integrala xDrive pe X1. Cei 177 CP oferiti de propulsorul diesel de 2.0 litri plaseaza noul X1 2.0 xDrive in topul gamei SUV-urilor premium la aceasta categorie de cilindree. Cutia automata cu 6 rapoarte Steptronic ofera posibilitatea schimbarii treptelor in modul Drive Sport, moment in care cuplul de 350 Nm iti reaminteste faptul ca te afli intr-un BMW, desi acceleratia pana la prima suta de km/h se face in 8,1 secunde. Limitarea abordarii unor trasee mai dificile nu depinde de sistemul xDrive, ci de garda la sol redusa. Rafinamentul cu care suspensia lucreaza nu se regaseste si la modul de functionare al propulsorului. Reprosam sunetul deranjant la ralanti al unitatii cu 4 cilindri, atipic pentru gama diesel BMW. Masa inertiala redusa nu lasa urme asupra procesului de franare, manevrele de reducere a vitezei realizandu-se in conditii de siguranta sporita. Recomandam versiunea de 2.0 litri si 177 CP cu tractiune integrala si cutie automata cu 6 rapoarte atat din considerente tehnice, cat si de ordin financiar.

Cat costa? Cat consuma? Cat costa asigurarea?


Cei aproape 40.000 de euro cu toate taxele pe care un viitor posesor ii are de plata pentru un X1 2.0 xDrive pot parea o suma consistenta pentru un model din acest segment, in conditiile in care un BMW X5 3,0 diesel in aceeasi echipare costa 42,400 euro fara TVA. Insa pentru un fan declarat al acestui model suma platita in plus chiar si pentru un X5 nu este justificata. Consumul reprezinta un alt punct forte al modelului, in conditiile in care apreciem ca fiind foarte bun comportamentul dinamic al masinii. Doar 5,9 litri/100 km in cei 230 km ai testului nostru, suficient incat sa te determine sa alegi cu usurinta propulsorul diesel de 2.0 litri. Pentru un RCA pe un an veti plati in medie 710 RON in timp ce CASCO se situeaza in jurul valorii de 2200 euro.

Verdict :

X1 este initiatorul unei noi clase din segmentul SUV, motiv pentru care momentan are un avantaj comparativ evident fata de Mercedes si Audi. Are agilitatea tipica unui BMW, un consum redus de carburant, dar cel mai important, se vrea a fi cel mai “chic” BMW al momentului. E genul de accesoriu premium pentru care stii ca platesti o suma considerabila. Dar iti asumi acest lucru si nu iei in seama comentariile ce au drept subiect superoferta de iarna de la X5. Cu atat mai putin cea de la X3. E un model cu o imagine puternica, creat special pentru a fi liderul segmentului initiat chiar de el. Si nu are nicio legatura cu criza, nu reprezinta rezultatul niciunui compromis, ba mai mult, este raspunsul marcii BMW la aparitia situatiei dificile din lumea auto. Un SUV premium, cu o personalitate puternica si o imagine total noua. Viel dank BMW!

Share

Leave a Reply

twelve + eight =