Blog

Celalalt Cohen

De 7 noiembrie 2014No Comments

Între două tururi de scrutin pentru alegerile prezidenţiale de la noi, merge la fix un pic de terapie cu Avishai Cohen. Nu-l ştiţi neapărat dumneavoastră, dar Cohen este un mare muzician, unul dintrei cei mai bun basişti ai jazz-ului contemporan. Nu e fiul lui Leonard Cohen, deşi ar putea fi.  Avishai are vârsta potrivită iar Leonard are reputaţia cuvenită. Sunt doar trei lucruri care-i leagă: numele, etnia şi muzica.

Unul este un superstar al muzicii internaţionale, al doilea este superstar în muzică de jazz, o muzică de 5%, ca voturile Monicăi Macovei.  

Avishai e două oară în România, tot la Sala Radio, şi iarăşi e sold out. Aud că prima dată s-a întors de 4 ori la bis, mă uit în jur şi nu-mi vine a crede că atâţia oameni de bun simţ pot fluiera şi striga într-atât de mult încât artistul să revină de patru ori pe scenă. Mi se dau asigurări că aşa a fost. Avishai Cohen cânta la contrabas, Nitai Hershkovits  interpretează la pian iar Daniel Dor bate la tobe. E prea puţin spus că Avishai doar cânta, pentru că el manipulează muzica. Pianul şi tobele asigură armonia în care el ţese la firele imaginare ale sunetelor. Gesturile mâinilor sale sunt cu adevărat chinuitoare, nu e o muncă de muzician, e treabă de contorsionist. Privindu-l cum cântă la contrabas, Avishai Cohen îţi oferă un tablou Edvard Munchian, iar tu nu trebuie decât să dai drumul la sonor şi să laşi muzica să intre în tine.

Aducerea lui Avishai Cohen la Bucureşti, dar şi alte concerte cu nume mari din lumea jazz-ului, este opera fraţilor gemeni Dragoş şi Răzvan Bască.  Cei doi ieşeni au venit în 2010 la Bucureşti şi au pus bazele Twin Arts, o companie responsabilă pe la noi pentru nume precum Nik Bärtsch’s Ronin, Eric Sardinas and Big Motor, Hiromi: The Trio Project şi acum, a doua oară, Avishai Cohen Trio.  

Credit Foto: Twin Arts

Share

Leave a Reply

thirteen − five =