Special

Epoca joint-venturelor din China poate lua sfarsit. China pregateste liberalizarea totala a pietei

De 3 iulie 2014No Comments

Dezvoltarea economiei chineze a ajuns in punctul in care sunt necesare noi politici de liberalizare. Cel putin asta pare a fi viziunea presedintelui statului chinez,  Xi Jinping, care promoveaza extinderea economica si mai mult.

Pentru producatorii auto de top prezenti in China asta poate insemna un nou drum. In cautarea unei felii din cea mai mare piata auto a lumii, marile companii auto au acceptat legea chineza si si-au deschis filiale in statul asiatic chiar daca legislatia prevedea obligativitatea de a se asocia cu un producator local.  Asa a aparut cunoscuta moda denumita joint-venture, care nu a ocolit pe nimeni, de la GM si Toyota, la VW sau BMW.

In acest moment, producatorii auto detin in cadrul companiilor deschise in China doar 50% din afacere, dar relaxarea legislativa promisa de  Xi Jinping este aproape si toti specialistii se intreaba ce decizii vor lua marii jucatori.   

Odata ce economia Chinei va trece la o piata libera totala, companiile auto vor putea alege ceea ce vor face. Nu si BMW, care a prelungit parteneriatul cu Brilliance pana in 2028 si a facut asta cu 3 ani inainte ca acesta sa expire. Aceste parteneriate au oferit know-how producatorilor chinezi, dar si o serie de avantaje pentru producatorii straini.

Spre exemplu, marcile din afara Chinei si-au putut livra produsele prin reteaua partenerilor locali, lucru care le-a oferit ceea ce toata lumea a cautat de la inceput – cota de piata.  Astfel, cu o piata libera in fata, producatorii auto inca mai prefera vechiul sistem impus de statul comunist. Pe langa BMW, si VW a semnat un contract de afiliere ce dureaza inca doua decenii, iar acelasi lucru il pot face si Mercedes-Benz, General Motors si celilalti.  

Share

Leave a Reply

5 × 2 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373