Dupa ce a ajuns la o intelegere cu autoritatile americane care prevede plata a circa 15 miliarde dolari in recompense pentru trisarea testelor de emisii in scandalul Dieselgate, VW ar putea fi obligat sa faca acelasi lucru si la nivelul Uniunii Europene.
Comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, este sustinatoarea acestui lucru, spunand ca europenii au acelasi drepturi de recompense precum americanii.
„Volkswagen ar trebui sa plateasca voluntar clientilor sai din Europa acelasi tip de recompense ca in SUA. Sa tratezi clientii diferit nu e o cale prin care sa arati ca meriti sa-ti recastigi increderea”, spune comisarul european.
Legislatia europeana este insa mai putin dura decat cea din SUA, iar daca VW ar fi obligati sa plateasca aceleasi compensatii clientilor europeni, suma totala ar fi una mult mai mare.
Deocamdata, compania germana plateste unui numar de 44 state suma totala de 603 milioane dolari, drept despagubiri si promite investitia a 4,7 miliarde pentru crearea unei infrastructuri pentru vehicule cu zero emisii.