Blog

Criza faca inca o victima

De 28 martie 2014No Comments

Numarul marcilor care si-au inchis portile din cauza crizei este destul de mare, iar eforturile constructorilor de a se mentine pe linia de plutire au implicat deseori masuri drastice. Chiar si acum, cand piata da semne clare de revenire, povara ultimilor ani face ca celebra casa de design Bertone sa-si inchida portile.

Zvonurile ca Bertone este aproape de faliment circulau de ceva vreme, dar nimemi nu a crezut ca un nume care a influentat decisiv evolutia automobilului cu creatiile sale poate ajunge in acesta situatie din lipsa de comenzi.

Insa firma din Torina, infiintata in urma cu 102 ani, a initiat procedura de faliment. Angajatii nu au mai venit la lucru de mai bine de o luna, iar toate activitatile companiei au fost blocate.

Singura sansa ca numele Bertone sa nu dispara din peisajul auto este aparitia unui investitor salvator, insa acest lucru ar trebui sa se intample pana la sfarsitul lunii viitoare, cel mai tarziu. 

De-a lungul timpului numerosi constructori au apelat la serviciile oferite de Bertone pentru a desena sau chiar pentru productia caroseriilor anumitor modele, printre acestia aflandu-se nume cu greutate ca Aston Martin, Mercedes-Benz sau Ferrari, dar si constructori “de volum” ca Citroen sau Opel.

Inceputurile

Carrozzeria Bertone a luat nastere in Torino in vremea cand pe strazi prezenta automobilelor era inca un lucru rar. Se intampla in anul 1912 si era infiintata de Giovanni Bertone. Celebrul designer Giuseppe “Nuccio” Bertone se nastea doi ani mai tarziu si urma sa aibe legutura cu compania abia dupa 1933, cand incepe sa lucreze alaturi de tatal sau la varsta de 19 ani. Acesta preia controlul companiei dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial cand partea de productie, Carrozzeria Bertone, se desparte de cea de creatie si astfel aparea Stile Bertone.

Productia revine incet la modelele civile, dupa ce in timpul razboilului a construit vehicule militare, insa procesul de reconstructie din Europa face ca productia sa creasca incet, dar sigur.

Inceputul anilor ’50 aduce primele comenzi din afara Italiei, venite din partea MG si Bristol, iar Nuccio deseneaza celebrul model Alfa Romeo Giulietta Sprint, care initial trebuia sa fie produsa in cel mult 1.000 de exemplare, insa cecerile au continuat sa vina timp de noua ani, perioada in care au fost construite peste 40.000 de exemplare.

Compania se dezvolta constant, atat pe partea de creatie sat si de productie, un pas important fiind facut in 1965 cand aparitia modelului Fiat 850 Spider a impus cresterea productiei la 120 de unitati pe zi, pana in 1972 urmand sa fie produse apropae 140.000 de exemplare.

Fondatorul companieiGiovanni Bertone, moare in 1972 la varsta de 88 de ani, modelele lansate in acel an, Maserati Khamsin si Fiat X1/9, fiindu-i dedicate.

Din 1980 Bertone preia si parte de vanzari, o data cu incepera comercializari modelelor Fiat Ritmo Cabrio si X1/9 sub numele Bertone.

In anii ’90 compania se bazeaza mai mult pe dezvoltarea tehnologica, insa partea de creatie nu este data uitarii. Cu o zi inainte de inceperea salonului de la Geneva din 1997, Nuccio Bertone se stinge din viata, lasand lumea auto fara unul dinre cei mai mari designeri pe care i-a avut.

Problemele financiare au inceput sa apara pentru Bertone in 2009, cand fabrica din Grugliasco este cumparata de Fiat, iar de data acesta nu isi va mai reveni, continuand agonia pana in 18 martie 2014, cand compania a anuntat ca la sfarsitul lui aprilie va declara falimentul.

 

 

Share

Leave a Reply

2 + 12 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373