Special

Fara limita de viteza, dar cu reguli dure. Restrictii pe Autobahn

De 3 noiembrie 2014No Comments

Limita de viteza este dusmanul oricarui sofer. E geu de crezut ca exista posesori seriosi de permise de conducere care sa nu fi depasit macar o data, chiar si fara sa-si dea seama, limita de viteza. Cei mai entuziasti dintre soferi si-au facut un adevarat scop din a depasi limita de viteza fara sa fie prinsi. Cateodata sunt si prinsi, insa asta nu-i opreste sa continue lupta lor cu radarul.

Sunt si tari pe globul pamantesc unde nu exista limite de viteze, insa unele dintre ele sunt de evitat – Coreea de Nord, Afganistan. Germania insa pare sa fie raiul vitezistilor, sistemul de autostrazi denumit Autobahn oferind posibilitatea a apasa acceleratia pana la capat, iar acest lucru sa fie perfect legal.

In realitate, pe Autobahn exista destule sectoare unde se impune o limita de viteza, asa cum exista destule sectoare unde nu exista o limita de viteza. Mai precis sunt 65 de sectoare unde nu exista limita de viteza in Germania si alti 2900 km  de autostrada unde nu se poate depasi 130 km/h, chiar si mai putin.

Asa cum ii stim, germanii au oferit o libertate pe care lumea civilizata nu o mai cunoste insa au impus si un set de reguli extrem de dure. Toti soferii care au de gand sa mearga cu viteza cat mai mare pe Autobahn, nu trebuie sa respecte doar sectoarele de viteza si trebuie sa tina cont ca pe autostrazile germane exista reguli dure. Iata cateva dintre ele! 

Nerespectarea distantei regulamentare – poate suna banal, insa pe o sosea in care ai dreptul sa mergi chiar si cu 300 km/h, sa zicem, nu ai voie sa nu respecti distanta regulamentara. Este interzis sa stai in spatele unei alte masini si sa dai flash-uri. Daca esti prins, risti o amenda foarte mare, daca o face in mod repetat pierzi permisul de conducere, iar in cazuri extreme se poate ajunge si la inchisoare (pana la 3 ani). 

Depasirea prin dreapta – o alta practica comuna a soferului de autostrada vitezist din Romania. Pe Autobahn, permisul este pretul pe care il vei plati. 

Rechtsfahrgebot – cutuma locala in spatiul germanic spune ca mergi pe banda din dreapta, cea mai din dreapta. Folosesti benzile din stanga doar pentru depasire. Depasesti si treci la loc pe cea mai din dreapta banda. 

Banda de urgenta – se poate folosi doar in cazurile de extrema urgenta. Orice oprire pe banda de urgenta trebuie sa aiba o cauza serioasa, si obliga soferul la folosirea triunghiului reflectorizant, avariilor si la chemarea echipajelor de interventie. In caz contrar, amenda nu va intarzia sa apara.

Share

Leave a Reply

2 × 2 =