Stiri

Mazda se intoarce la motor rotativ cu un concept senzational

De 28 octombrie 2015No Comments
; ; ; ; ; ; ;

RX-Vision_01

Mazda a prezentat astazi, la Tokyo Motor Show, Mazda RX-Vision. Modelul concept sport este propulsat de un motor rotativ SKYACTIV-R de noua generatie, tehnologia neconventionala, care este, probabil, cel mai convingator simbol al spiritului Mazda. Cu o configuratie optima: motor fata si tractiune spate, RX-VISION reprezinta o „viziune” asupra viitorului, care putea veni doar de la Mazda. Si una despre care nenumarati fani ai brandului,din toata lumea, spera ca va deveni o realitate.

Motoarele rotative sunt unice in masura in care genereaza putere prin miscarea de rotatie a rotoarelor triunghiulare (spre deosebire de pistoanele alternative din motoarele conventionale de automobile). Depasind numeroase dificultati tehnice, Mazda a reusit sa comercializeze motoarelerotative, pentru prima data in dotarea Mazda Cosmo Sport 110S in 1967 si apoi la mai multe alte modele. Cel mai de succes dintre acestea a fost Mazda RX-7, cea mai bine vanduta masina cu motor rotativ din toate timpurile, cu mai mult de 800.000 unitati intre 1978 si 2002. Imbunatatind constant puterea, economia si fiabilitatea, Mazda a fost singura companie care a castigat vreodata cursa de 24 de ore de la Le Mans cu o masina de curse echipata cu motor rotativ, o performanta reusita in 1991 cu Mazda 787B.

Desi in prezent nu produce modele de serie echipate cu motor rotativ, Mazda nu a sistat niciodata activitatile de cercetare si dezvoltare. Producatorul a ales denumirea SKYACTIV-R pentru noua generatie de motor rotativ pentru a exprima hotararea de a continua sa livreze clientilor tehnologie care sfideaza conventionalul si o experienta SKYACTIV la volan, fara compromisuri.

Sunt nerabdator sa va povestesc maimulte despre viziunea pe care vi-am aratat-o astazi aici, la standul Mazda”, a declarat Masamichi Kogai, Presedinte si CEO Mazda.„Mazda va continua sa isi asume noi provocari in incercarea de a construi o relatie speciala cu clientii si de a deveni marca preferata a acestora.”

Salonul Auto de la Tokio este deschis pentru public intre 30 octombrie si 8 noiembrie.

Share

Leave a Reply

1 × 4 =