Teste

The school run – Chevrolet Orlando

De 8 iulie 2011No Comments

Echipa Voom.ro a testat noul Orlando, primul MPV din portofoliul Chevrolet disponibil pentru piata din Europa. Modelul spatios dezvoltat pe platforma tehnica Delta, aceeasi care este utilizata si pe modelul Chevrolet Cruze dar si pe compacta Opel Astra, doreste sa etaleze toate atuurile unui autovehicul de familie care combina flexibilitatea unui interior practic cu un spatiu de incarcare generos.

La exterior

MPV-ul celor de la Chevrolet nu iese in evidenta cu un stil ultra-modern, cu o gramada de elemente prea stilizate sau cu linii dintre cele mai ciudate. Ba chiar impune un stil decent, simplu, care aduce aminte mai degraba de un SUV sau un model brut, tipic industriei americane. Doar pasajele aripilor si jantele de dimensiuni considerabile accentueaza aspectul unei masini cu caroserie compacta, capabila sa ofere si o tinuta sportiva.

Privit din fata, Orlando iti lasa impresia ca designerii Chevrolet chiar si-au dat silinta sa traga cele mai inspirate linii, cu care sa contureze o masina frumoasa si interesanta. Insa daca iti arunci privirea catre partile laterale, ori spre partea posterioara, intalnesti linii si unghiuri drepte, semn ca, undeva pe drum, designerii companiei si-au pierdut rabdarea si au zis: “Noi ne-am plictisit. Daca oamenii chiar vor sa vada ceva frumos ii invitam sa arunce o privire la interior”.

Prin forma simpla, Orlando iti transmite ca nu a fost gandit sa atraga priviri. Dar vine in sprijinul familistilor convinsi, care vor ceva diferit, cu un design care sparge tiparele impuse de concurenta, care a propus pe piata MPV-uri cu un design mai bland, mai prietenos.

Vorbim despre o masina de 4,6 metri lungime, 1,8 latime si 1,6 inaltime; cifre care, dupa parerea noastra, stau bine ascunse sub arhitectura bruta, dar pe care le percepeti la adevarata valoare doar cand incercati sa parcati “autobuzul” intr-un oras aglomerat. Iar in acel moment senzorii de parcare vor fi cei mai buni prieteni ai dumneavoastra.

Interior practic si generos

Habitaclul se remarca prin multe dintre cele mai recente elemente de design ale marcii, cum sunt cabina dubla, preluata de la Corvette, si iluminarea ambientala in albastru, a consolei centrale.

Daca ocupantii locurilor din fata, precum si cei ai banchetei, se bucura de foarte mult spatiu, nu acelasi lucru il putem spune si despre ocupantii ultimelor doua locuri (cele din portbagaj). Acolo pot calatori, pe distante lungi, doar copiii. Apoi, volumul porbagajului este serios afectat in momentul instalarii acestor scaunelor destinate “pedepsitilor”.

In ceea ce priveste spatiile de depozitare, Orlando uimeste cu o multitudine de solutii de acest gen. Aceste locasuri sunt atat de numeroase incat, in timp, exista si riscul ratacirii obiectelor de dimensiuni mai mici.

Materialele nu sunt de nota zece, dar nici nu pot fi alaturate unor adjective care sa le desfiinteze. La o analiza atenta se observa finisaje de calitate. In plus, sunt dovezi clare ca inginerii Chevrolet si-au dat toata silinta pentru ca habitaclul sa nu fie unul plictisitor: insertii de material lucios pe consola centrala, plastic argintiu la nivelul volanului, design interesant al sistemului multimedia si tapiterie din piele pentru volan.

Plansa de bord seamana cu cea de pe Cruze, foarte bine lucrata si ergonomica. La acest capitol avem un singur element negativ de mentionat, si anume, dispunerea comenzii ESP in partea dreapta a consolei centrale, foarte aproape de pasager. Dupa parerea noastra, aceasta comanda nu ar trebui lasata la indemana pasagerului.

Pe orice parte l-am intoarce, Orlando ramane un model ideal pentru o familie numeroasa, indicat pentru transportul copiilor la orele de curs, ori pentru deplasarile de vacanta. Si cum la scoala nu mai mergem, ne-am decis sa testam MPV-ul printr-o simulare de calatorie de vacanta. Am ales ruta Bucuresti – Harsova – Tulcea – Constanta – Bucuresti. La bord, soferul si patru pasageri – copii de inchiriat, pentru ultimele doua randuri de scaune, nu am gasit. Dupa atatia kilometri am cazut de acord asupra unui singur termen, si anume, “relaxare”.

Da, acest monovolum este relaxant, mai ales pe autostrada, acolo unde motorul turbodiesel de 2 litri, de 163 CP si 360 Nm, ne-a surprins placut prin flexibilitate si prin comunicare perfecta cu transmisia automata cu sase rapoarte. Aceasta din urma are trepte bine etajate, pe care le schimba neasteptat de rapid.

Chiar daca Orlando este o masina mare, soferul nu are probleme la capitolul vizibilitate, si asta datorita suprafetelor vitrate generoase si a pozitiei inalte de condus. Bineinteles, oglinzile bine proportionate si senzorii de parcare isi confirma utilitatea ori de cate ori este nevoie.

Volumul portbagajului este de 458 de litri, extensibil prin rabatarea banchetei. In principiu, Orlando poate depozita fara probleme bagajele pasagerilor, singura conditie fiind ca ultimul rand de scaune sa nu fie montat.

Ultima oara cand verificasem, un monovolum competitiv trebuia sa includa confort in doze nelimitate, iar Chevrolet Orlando respecta intocmai aceasta reteta.

Cifre si tehnologie

Chiar daca Orlando a demonstrat ca poate fi si sprinten, de dragul cifrelor, mentionam ca modelul cu tractiune fata si 1.659 de kilograme sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 11 secunde si poate rula cu viteza maxima de 195 km/h. La capitolul dinamica, modelul nu sfieste in viraje si se achita de sarcini cu brio, daca nu se intrece masura, insa cu pretul unui zgomot al suspensiilor usor sesizabil in interior.

Pasagerii lui Chevrolet Orlando sunt rasfatati cu scaune incalzite si tapiterie din piele, foarte multe spatii de depozitare, sistem multimedia cu intrare auxiliara si USB, MP3, climatizare, senzori de ploaie, senzori de parcare si o multime de alte dotari ce au menirea de a face viata mai usoara.

La capitolul siguranta, Chevrolet pluseaza cu sisteme ABS, ESP, ESC, sistem ISOFIX, centuri pretensionate si sase airbaguri.

Cand vine vorba de economie de carburant, producatorul raporteaza un consum urban de 9,3 l/100 km si un consum extraurban de 5,7 l/100 km.

In scurta noastra excursie nu am reusit sa coboram sub bariera celor 11 l/100 km, intr-un regim de condus urban, dar am reusit sa atingem un consum de 6,2 l/100 km (foarte aproape de datele furnizate de producator) in regim extraurban, unde nu s-a depasit viteza de 110 km/h. Cand mentionam aceste cifre trebuie notat faptul ca vorbim despre o masina foarte mare, de 1,6 tone, in care au calatorit 5 persoane cu bagajele aferente.

Concluzie

Chevrolet Orlando se adreseaza clientilor care doresc un model incapator (cu sapte locuri), capabil sa transporte cat mai multe persoane, cu tot cu bagaje, in conditii de confort si siguranta. Si face acest apel catre clientela cu un pret de pornire de 16.430 de Euro, cu toate taxele incluse, valoare reprezentativa versiunii LS, echipata cu unitatatea de 1,8 litri, benzina, 141 CP. Varianta testata de echipa Voom.ro, cu motorul diesel de 163 CP si cutie automata, costa 21.850 de Euro.

Daca ne uitam in curtea concurentei ajungem sa credem ca Chevrolet s-a apucat de facut cadouri clientilor, si asta pentru ca modelele concurente (Citroen C4 Grand Picasso sau Ford Grand C-Max), la acelasi nivel de echipare, depasesc pretul modelului american cu 4.000 de Euro si, respectiv, cu 6.000 de Euro.

 

In mod sigur Chevrolet Orlando va constitui un concurent puternic pentru liderii segmentului, insa atunci cand ne grabim sa anticipam succesul de care se va bucura modelul pe piata din Romania, trebuie sa tinem cont si de faptul ca romanii prefera intotdeauna berlinele incapatoare, sau limuzinele de lux, in dauna monovolumelor. 

Share

Leave a Reply

14 − nine =