Teste

Ultimul samurai – Test Nissan Pathfinder 3.0 dCi

De 9 ianuarie 2015No Comments

Dintre toate categoriile de automobile existente, de-a lungul timpului cele de teren au avut parte de cea mai semnificativa evolutie. Numele Pathfinder a aparut in lumea auto in 1985 si va continua sa existe, insa modelul care a poposit in redactia noastra este ultmul din acest gen.

Vorbil de genul „pur si dur” al automobilelor de teren, excusiv de teren. Piata s-a orientat catre masini care serves mai mult de un singur scop, iar constructorii de automabile s-au conformat cererii, printre care si Nissan. 

O data cu invazia circuitelor electronice care pot transforma radical comportamentul, si implicit catalogarea, unui automobil, „nevoia” de off-road poate fi satisfacuta prin simpla apasare a unui buton care va transforma pentru o zi masina ta confortabila cu care mergi la servici, intr-un 4×4. Dotat cu calitati pe care nimeni nu le mai vrea acum, Pathfinder-ul nostru isi asteapta resemnat sfarsitul, nu inaite insa de a ne demonstra inca o data ca valorile dupa care a fost construit nu au disparut.

Design – Confort

Construit pe aceeasi platforma cu Navara, adica o utilitara, Pathfinder nu a beneficiat de nici un artificu de design cu care sa ne ia ochii si a mers de la bun inceput pe ideea ca forma urmeaza functia. Asadar, nu prea ai de ce sa te legi cand vine vorba de liniile caroseriei, pemtru ca desi nimic nu iti atrage atentia in mod deosebit, nu vrei reusi sa gasesti ceva care sa te derenjeze.

Singurele elemente stilistice care traseaza personalitate acestui model sunt forma inconfundabila a farurilor in combinatie cu grila radiatorului si clanta exterioara a portierelor din spate pozitionata pe montantul C, exact ca la Nissan Terrano I. 

Ambianta din habitaclu este una functionala fara indoiala, insa constructorul japonez a avut grija sa monteze cateva dotari specifice segmentului SUV pentru a face viata la bord mai usoara, o idee pe care am apreciat-o din plin. Ne referim aici la tapiteria din piele si la sitemul de incalzire din scaune si din bancheta, la instalatia multimedia cu GPS si ecran tactil si nu in ultimul rand la motorul V6 turbo-diesel si la cutia de viteze automata.

In astfel de conditii e greu sa-i mai gasesti vreun cusur, nu ca n-ar exista, dar nivelul confortului este foatre bun, iar la nevoie la bordul lui Pathfinder pot calatorii pana la sapte pasageri. 

Motor – Cutie de viteze

Primul lucru pe care l-am remarcat la acest motor a fost sunetul. Cei sase cilindri suna ca o uzina pe care o asculti cu placere si am ajuns sa regretam ca nu se aude mai tare, ciudat nu? 

Transmisia poate fi setata cu ajutorul butoanului rotativ pozitionate la baza consolei centrale. Modul auto se descurca foarte bine in 90% dintre cazuri, insa e nevoie de interventia soferului pentru a cupla reductorul. 

O cutie de viteze automata nu poate sa fie decat binevenita pe o astfel de masina, mai ales ca reactia ceva mai lenta este ascunsa de cuplul motorului care „trage” incepand de pe la 1.700 rpm fara sa mai fie nevoie de retrogradare. Comanda secventiala ce poate fi accesata mutand maneta schimbatorului spre dreapta nu te invita la un condus sportiv, ci face posibila folosirea franei de motor in teren accidentat.

Performante – Comportament 

Cei 3.000 cmc ai motorului V6 dCi produc 231 CP  si un cuplu maxim de 550 Nm care poate imprima masinii o viteza de 100 km/h in doar 8,9 secunde, iar acul vitezometrului se apreste la 200 km/h. Nu e delac rau petru un SUV de 2,3 tone si nu e cu nimic mai prejos fata de colegii de breasla ce au aparut pe piata ceva mai recent.

Comportamentul in teren acidentat si pe drumuri neasfaltate este exemplar. Fiind printre putinele masini de teren construite pe sasiu, Patfinder nu depune nici un efort acolo unde ce mai mare parte a SUV-urilor ar incepe sa piarda din butoane de la vibratii. Cu ceva incredere si o doza de curaj vei descoperi ca limitele masinii in off road sunt cu mult peste standardul setat de tine. Daca ajungi in acest punct inseamna ca ai descoperit „secretul” acestui Patfinder. Din pacate astfel de situatii nu apar intamplator ci trebuie cautate si planificate din timp, pentru ca asfaltul este in viata noastra in proportie de 99%. 

Concluzie

Nissan Pathfinder este un SUV orientat mai mult catre off-road, dovada stand reductorul si sasiul. Aceasta caracteristica il separa de modelele concurente care se descurca mai bine pe asfalt si il recomanda pentru activitatile care implica drumuri neasfaltate, sporturi extreme sau vanatoare.

Preturile pentru versiunea V6 dCi incep de la 56.190 de euro, insa cei care nu vor sa dea atatia bani si pot renunta la cutia de viteze automata si la cei 231 CP pot opta pentru motorul de 2,5 litri in patru cilindri al carui pret de pornire este de „doar” 38.190 de euro. 

{gallery}Test Nissan Pathfinder 3.0 dCi{/gallery}

Share

Leave a Reply

2 × 1 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373