Teste

City diesel – Test Citroen C3

De 28 ianuarie 2020No Comments
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ; ;

Cu multi ani in urma am facut un drum Bucuresti – Iasi si retur cu un Citroen C3 diesel. Tin minte cum priveam indicatorul digital al nivelului de combustibil, care si-a stins primul led pe la jumatatea drumului, lasand senzatia ca masina consuma cu pipeta. Iar realitatea chiar asa era, ca de altfel si in cazul acestui C3 diesel, ce consuma atat de putin incat uiti si la ce benzinarie ai alimentat.

Cum Citroen a pastrat, in mare, conceptul de “bula“ al caroseriei, rezulta foarte mult spatiu pentru cap oriunde ai sta in masina, iar pe bancheta sunt conditii foarte bune – raportat la clasa B – pentru ca doi adulti sa calatoreasca pe distante lungi. Portbagajul se inscrie printre cele mai incapatoare din segment, cu un volum de 300 de litri. Cum C3 va fi condus in majoritatea timpului in oras, vor fi apreciate vizibilitatea de jur-imprejur, pozitia ceva mai inalta la volan ori servodirectia lejer setata.

Exterior usor recognoscibil

Unul dintre marle atuuri este aspectul. Pentru ca o masina de clasa mica este gandita in primul rand din ratiuni dimensionale, de manevrabilitate, eficienta, designul fiind mai spre sfarsitul listei. Numai ca Citroen C3 iese imediat in evidenta in trafic. Acum pe bune, cine a mai vazut masina care are pe usa baloane de plastic umplute cu aer (marca inregistrata Airbump, solutie dezvoltata impreuna cu nemtii de la BASF), care pot atenua cu succes socul unui carucior de supermarket scapat de sub control si umplut cu merindele pentru o luna. 

Interior sic si spatios

Citroen a facut o treaba excelenta cu acest interior, care iti da senzatia de habitaclu boutique, ceva de genul bespoke. In cazul de fata, tapiteria, plansa si de bord si colanul bicolore anima atmosfera, ducand cumva cu gandul la zona premium. De altfel, paleta de nuante de vopsea pentru caroserie este foarte generoasa, iar in plus plafonul se poate personaliza in trei nuante.

C3 te face sa te simti bine in el, iti ofera vizibilitate buna in toate directiile si pluseaza: pare mai confortabil decat este. Ma refer la scaunele moi, foarte primitoare inca la primul contact, cu sezut lat, o raritate in clasa mica. Interiorul ma surprinde placut imediat de cum am inchis usa, tragand de chinga de piele, ce se aseamana cu manerul unei valize. Am in fata o plansa de bord cu doar 5 (cinci) butoane pe consola centrala, restul functiilor fiind accesate pe ecranul tactil de 7 inci. 

 

Aici este de fapt centrul de comanda al intregii masini, de la setarea temperaturii in habitaclu, la sistemul audio, conectarea Apple CarPlay ori Android Auto, informatii despre vehicul, sisteme de siguranta si chiar functia start/stop. Pentru care as fi preferat un buton fizic. Plasticele nu ies cu nimic in evidenta, sunt tari, insa au o asamblare buna.

Chiar daca nu este o masina destinata bagajelor, pragul de incarcare al portbagajului este, in opinia mea, decupat cam sus. Altfel, interiorul este neasteptat de bine compartimentat, cu multe locuri de depozitare (fiecare usa are un buzunar generos) si un torpedou imens.

O premiera absoluta o reprezinta sistemul ConnectedCam™, ce consta intr-o o camera foto/video conectata la Internet (cu un unghi de 120°, rezolutie full HD si 2 milioane de pixeli), fixata in spatele oglinzii retrovizoare. Echipamentul dispune de GPS si memorie interna de 16 GB. Se pot face fotografii sau clipuri de maxim 20 secunde pentru a putea fi apoi distribuite pe retelele sociale. 

In caz de impact, sistemul optic comuta automat pentru a inregistra si salva continutul multimedia. Videoclipul poate rula timp de pana la 1 ½ minute (30 de secunde inainte si 60 dupa impact. De asemenea, cu aplicatia Citroën ConnectedCam se poate geolocaliza vehiculul, astfel incat sa poata fi gasit cu usurinta. Iata cum arata o filmare facuta de sistemul ConnectedCam™. 

Citadina in comportament

Singura motorizare diesel disponibila pentru C3 este BlueHDi de 1.5 litri si 100 CP. Este un propulsor extrem de economic, in afara orasului multumindu-se cu mai putin de 4 l/100 km, iar in oras, undeva la 6,5 l/100 km. Cuplul de 250 Nm la 1.750 rpm isi face treaba din plin, mai ales ca vorbim de o masa proprie sub 1.200 kg.

C3 este capabil de reprize interesante in oras, mai ales dupa 1.500 rpm, cand are o vlaga interesanta. In croaziera, glasul dieselului este bine izolat, asa ca si pe autostrada este un companion placut auditiv. Directia are o asistare inclinata exclusiv catre confort, foarte usor de manevat in oras si „turistica” pe drumurile virajate.

Normal, puntea spate este de tip bara de torsiune, solutie tipica segmentului. Ba chiar folosita si in clasa compacta de multi producatori, in special pentru modelele cu puteri de pana la 150 CP. Suspensia se dovedeste a fi bine adaptata inclusiv unor drumuri de o calitate mai slaba, avand in vedere ca nu ajung socuri percutante in interior.

Asa ca, in contrapartida, va induce un balans resimtit pe drumurile sinuoase, cand se merge mai repede. Ceea ce poate fi imbunatatit este timoneria schimbatorului de viteze, mult prea “spatiata” si care nu iti ofera placerea sa schimbi numai din incheietura manii, ci printr-o baleiere destul de ampla a bratului.

Citroën ofera in clasa mica echipamente care se regasesc mai degraba in segmentele superioare, iar aici vorbim despre Mirror Screen, Hill-Start Assist, avertizarea la parasirea involuntara a benzii, monitorizarea traficului din unghiul mort si detectarea gradului de atentie al soferului. Configuratorul il puteti gasi aici.

Share

Leave a Reply

four × three =