Pe vremuri se spunea cu o oarecare tristete in timpul cursei de Formula 1 ca pilotul a dat de trafic. Normal , nu poti asocia traficul decat cu ceva rau. Si pana la urma asta era.
Pilotii erau incurcati de masini incete care nu se dadeau din drum pana nu vedeau steagurile albastre. Din perspectiva asta, cursa de la Hockenheim, din Germania, mi-a aratat cat de mult s-au schimbat lucrurile. Alonso a castigat in mare parte si datorita monoposturilor intarziate care i-au oferit avantajul DRS-ului. Si nu putine au fost ocaziile in care l-a lasat in urma pe Button – care in sfarsit a facut o cursa buna.
Tot in categoria masinilor intarziate, surprinzator, a fost si monopostul lui Hamilton. Asta numai datorita unei pene de cauciuc. Astfel, britanicul a facut o cursa de antrenament sau, mai bine spus, de incurcare. Undeva la limita unui regulament care nu spune mare lucru despre situatia asta, Hamilton s-a apucat, pe sfarsitul vietii cauciucurilor celor trei din fata cursei, sa depaseasca. I-a depasit usor pe Button, apoi Vettel, pentru ca pe german, dupa parerea mea, sa il tina putin, destul cat coechipierul lui sa il ajunga din urma.
Hamilton a ajuns si aproape de Alonso, dar liderul a intrat la boxe si nu i-a mai dat sansa britanicului care pornea in cursa cu numarul 100 sa faca o figura frumoasa. Figura a fost de fapt de-a dreptul dezastroasa, caci britanicul nici macar nu a reusit sa termine cursa, tragand, la un moment dat, cuminte masina la boxe.
Marele Premiu al Germaniei este in general o cursa oarecum anosta si nici in 2012 nu mi se pare ca a aratat prea multe. Cred ca este pentru prima data sezonul acesta cand un mare premiu este condus de la un cap la altul de aceeasi masina. Nu e un lucru rau ca exista si putina stabilitate in ceea ce priveste competitia, complet nebuna, si nici nu pot spune ca a fost o cursa fara depasiri sau rasturnari de situatie, dar a fost cu siguranta cu mult mai apropiata de ceea ce vedeam in anii trecuti in Marele Circ.
Luptele aprige s-au dat undeva la mijlocul clasamentului, mai ales intre Force India si Sauber. Si nu ne-au plictisit deloc. Poate doar au creat putina confuzie. La un moment dat nimeni nu mai stia pe ce loc sunt Di Resta, Hulkenberg, Perez sau Kobayashi. Din toata socoteala, japonezul a iesit cel mai bine, pe un onorabil loc cinci, ridicat pe patru de retrogradarea lui Vettel.
Chiar daca a urcat pe podium victorios, Vettel s-a ales numai cu locul cinci. A pierdut adevaratul podium in ultimele tururi, cand l-a depasit pe Button prin afara circuitului. Germanul a explicat simplu ca a vrut sa evite contactul si de asta a iesit, mai ales ca nu vedea exact unde este Button. Totusi, nu s-a gandit sa ii cedeze britanicului locul si sa tina cu dintii de locul trei, mult mai folositor in clasamentul general decat locul cinci de acum. Depasirea, ilegala – dupa cum au judecat comisarii – se intampla chiar la final, cand a avut si Alonso parte de cateva tururi fara imaginea adversarilor in oglinda retrovizoare.
Urmeaza Marele Premiu al Ungariei, o cursa de la care se asteapta multe, mai ales ca dupa Hungaroring Formula 1 intra in vacanta cinci saptamani. Este si cursa in care vedem daca Alonso confirma evolutiile bune de pana acum sau pierde micul avantaj castigat in clasamentul general. O cursa cu traditie, pe care spaniolul a mai castigat-o, in care cel mai probabil clasamentul general va capata putina forma.