Teste

Cu ochii larg inchisi – Test cu Renault Megane Florida

De 8 iulie 2012No Comments

Cand pronunti numele Megane nu mai ai nevoie sa precizezi ca este vorba despre un Renault. Ultima generatie a compactei franceze se dovedeste a fi mai expansiva ca niciodata si aduce extrem de multe versiuni pentru piata. Daca hatchback-ul si break-ul par a fi cele utilitare, coupe-ul si mai ales coupe-cabriolet Florida sunt dedicate entuziasmului si vietii tinere.

La scurt timp dupa ce Citroen si-a aratat finetea si spiritul artistic cu noua linie DS, compatriotii de la Renault nu au dorit sa ramana mai prejos si au readus in prim-plan o masina iconica – Renault Floride (1958). In zilele noastre vorbim despre o versiune speciala a lui Megane Coupe-Cabrio. Denumit Florida, modelul ne aduce aminte de soarele de vacanta a statului american cu acelasi nume. Renault a produs noul model iconic in doar 1.200 de exemplare, iar 15 dintre acestea sunt destinate tarii noastre. Dintre cele 15 de Megane Florida, una a incaput pentru un test-drive in mainile Voom.ro.

Pentru ca ne e dor de vara si de soare, am ales acest moment intunecat din luna lui noiembrie sa luminam atmosfera cu cremul chic al modelului Florida. Nu se putea potrivi mai putin combinatia dintre o decapotabila cu stil si o vreme care ne aduce aminte ca in curand vom serba Craciunul. Cu toti sortii impotriva noastra, am riscat si am castigat o experienta de vis la bordul unui Megane venit parca din povesti.

Motor 1.4 TCe 130 CP

Era pacat pentru o decapotabila cu atata stil sa fie privata de aportul unei motorizari considerabile. Inginerii Renault au cautat ce aveau mai sportiv prin casa, in afara gamei RS,  si au gasit repede propulsorul 1.4 TCe. Motorul francez dezvolta 130 de cai putere la 5.500 rpm si un cuplu maxim de 190 Nm, realizabil la 2.250 rpm. Cifrele sunt multumitoare daca nu ne gandim sa facem comparatii ridicole cu ceea ce gasim sub caroseria lui Megane RS. Reprizele sunt multumitoare insa nu trebuie sa ne asteptam la minuni din partea unui propulsor de 130 cai putere la o masa de o tona si jumatate. Motorul da dovada de o silentiozitate iesita din comun, iar in perioada de acomodare avem nevoie de convingerea cadranelor de pe bord pentru a sesiza ca acesta inca functioneaza. Odata plecat la drum, te poti bucura doar de peisajul de afara si de senzatia speciala pe care o confera o decapotabila, pentru ca motorul nu te deranjeaza cu zgomotul lui nici macar la turatii inalte. Florida a fost inchinata elegantei, iar discretia este una dintre armele gentlemenilor.

Pentru a scoate cei mai bun din herghelia de 130 de cai ai propulsorului trebuie sa va jucati cu pedala de acceleratie pana peste 5.000 rpm, moment in care feelingul sporit al vitezei, oferit de o masina cabriolet, o sa va ridice substantial nivelul adrenalinei. Motorul TCe isi trimite puterea catre puntea fata prin intermediul unei transmisii manuale cu sase rapoarte. Cutia da dovada de o timonerie buna, insa daca cursele minunatului schimbator ar fi fost mai scurte, nu ar fi suparat pe nimeni. Cu toate acestea, cele sase rapoarte isi arata eficienta de care are nevoie orice masina moderna. Chiar daca Renault Florida este un exercitiu de design, un program unic de personalizare, cifrele consumului raman importante pentru esenta spiritului auto francez.

In mediul urban, Megane CC Florida nu este cel mai prietenos dintre vehiculele gamei Renault, asemenea multor propulsoare pe benzina comercializate de marca din hexagon. TCe da dodava de o agilitate speciala in momentul in care folosesti cu rapiditate sau violenta pedala de acceleratie. Un pilotaj mai agresiv se traduce printr-un consum pe masura. In mediul urban, daca sunteti un sprinter veti avea de platit de fiecare data o nota de plata la benzinarie. Spre exemplu, cu un stiul de pilotaj agresiv, consumul ajunge si la 14 litri la 100 km, iar daca incercati sa imblanziti frumoasa adormita de sub voi veti avea sansa sa raportati undeva la 11,5 litri la 100 km. Lucrurile se regleaza in afara localitatilor unde consumul scade pana la 7 litri la 100 km.

Performante & dinamica

Pentru amatorii de statistici merita notat ca Megane Florida sprinteaza pe prima suta in 10,7 secunde si ajunge la viteza maxima de 200 km/h. Renault ne anunta ca pana la 90 km/h se poate rula cu Florida descoperita fara niciun fel de probleme, asta daca ignoram vremea de afara, insa in anotimpul cald nu vom intampina probleme. Pentru a avea soarele deasupra capului putem ridica geamurile si dispozitivul de reducere al turbulentelor amplasat in spatele scaunelor pentru un plus de 20-30 km/h. In conditiile atmosferice specifice unei toamne tarzii, nu incercati sa rulati cu acoperisul decapotat decat pentru o distractie de maxim cateva minute. Decapotabila francezilor are un comportament corect in viraje, daca nu se forteaza nota, chiar daca suspensia a fost orientata mai mult spre confort decat pentru performante.

Ca orice cabriolet, Florida ofera un raspuns diferit in functie de modul in care este utilizata: cabrio sau coupe. Cu acoperisul pus veti avea pe mana o masina rigida, cu o stabilitate corecta si o tinuta de drum aproape ireprosabila. La 21 de secunde mai tarziu, cat dureaza sa pliati hardtopul, francezul din Florida se va comporta usor diferit. Un usor zgomot se face imediat simtit din zona de imbinare a hardtopului daca rulam pe drumuri mai putin asfaltate, si sunt destule pe la noi. Mai mult, plusul de greutate pe puntea spate isi spune cuvantul iar lucrul acesta poate fi resimtit in momentele in care incercam sa fortam nota.  Daca veti adopta stilul unui Corvette pe Dorobanti, cand a iesit la promenada, nu veti avea practic nicio problema de adaptare la noua dinamica.

Baroc de Florida

Multi s-au grabit sa compare noul Florida cu stilul “la belle epoque”, unde viata avea mult mai mult sens in filmele lui Roger Vadim sau Jean-Luc Godard cand pe ecran apareau zeitele epocii precum Brigitte Bardot sau Anna Karina. Floride, inaintasul actualului Florida se integra pefect in tabloul postmodernist al epocii, insa noua sa infatisare ne aduce aminte mai degraba de epoca lui Ludovic al XVI-lea. Rosul interiorului creeaza un contrast cromatic extrem de puternic cu fildesul caroseriei peste care se aseaza un hardtop nuantat de un negru glossy.  Megane CC Florida este baroc din toate punctele de vedere si mai putin un model a la Brigitte Bardot. Rosul interiorului este impins pana la extremul de sus al bunului-simt. Fara sa intre in zona ridicolului, interiorul creeaza o punte stilistica reunita perfect cu intregul. Nuanta aprinsa a interiorul este stabilizata la nivel vizual de ivoire-ul exteriorului. Armonia cromatica primeste un raspuns pe masura si la nivelul formelor. Cel mai plictisitor moment al modelului Florida este fata designul exterior, ultima radacina a legaturilor cu compacta franceza. In rest, Florida este precum pelerinii plecati pentru o noua existenta peste Ocean. De la montantul A in spate, Florida este o masina complet noua. Designerii au avut grija sa implementeze originalul dar si asa rezultatul final nu poate fi comparabil cu nimic din gama. Linia usor clasica a designului frontal primeste un raspuns pe masura si la nivelul spatelui, unde imbinarea utilului cu placutul nu si-ar fi putut gasi o realizare mai buna. Stopurile de lumini masive continua relatia cromatica cu interiorul chiar daca nu fac dovada celui mai reusit design, insa rigorile segmentului cabrio isi spun cuvantul.

Interior – desuuri rosii

Arata demential. Fara acel rosu incredibil nici nu mai trebuia sa ne obosim sa deschidem Florida catre soare. Nu exista multe masini care sa magnetizeze privirile in special datorita paletei cromatice. Si cu acoperisul pus, decapotabila Renault isi releva, gratie suprafetei vitrate mari, lenjeria rosie de la interior. Cusaturile duble de la nivelul pielei rosii, atentia deosebita pentru detalii si insertiile de tapiterie fildes decriu un tablou baroc care se apropie de perfectiune prin eleganta si luxul de care da dovada. “F-ul” de la Florida de pe schimbator, pune in umbra panoul de comanda al LCD-ului, aplasat pe consola. Am spus ca interiorul creeaza un panou cromatic exceptional cu exteriorul, insa acelasi peisaj este intalnit si in habitaclu, unde plasticul glossy crem isi face datoria cu varf si indesat. Pe consola vei intalni o placuta cu numarul individual el editiei ce se opreste la 1200 de exemplare. Nu i-ar fi stat rau plansei de bord un afisaj dupa modelul RS cu un cadran rosu poate, insa cred ca cerem prea mult. Pasagerii din fata se vor bucura de un confort si spatiu mai mult decat suficiente, insa locurile din spate sufera mult la acest capitol. Pentru a putea amplasa un pasager in spatele soferului, lucru pe care l-am incercat si reusit cu greu, este nevoie ca pilotul sa stea practic cu volanul in zona pieptului. Este un mare minus al unui interior care putea sa fie perfect.

Concluzie

 

Iti trec milioane de senzatii prin cap atunci cand privesti Megane Florida de la exterior. Toate simturile se ascut catre imaginea sexy a interiorului iar odata ce te afli acolo nu mai poti gandi, este desfatare pura. Putine masini te pot face sa te simti atat de pasional, atat de aprins si de rosu in momentul in care te afli in ele, iar acest lucru ti-l ofera pe tava Florida. Nu ne-am fi gandit ca interiorul clasic al Meganului putea fi supus banalului mai mult dupa o experienta la bordul lui Florida. Din fericire, poti cobora cu picioarele pe pamant atunci cand privesti exteriorul, care iese in evidenta doar prin cromatica deosebita si cam atat. Sub capota vom gasi un TCe un pic cam supraestimat pentru numele sau, insa lucruile se combina perfect la un nivel mai inalt. Renault Megane CC Florida are un pret de 20.081 euro fara TVA in Romania. Pentru achizitionarea masinii este nevoie de cumpararea pachetului legislativ obligatoriu conform Ord. 2218/2005, in valoare de 42 euro cu TVA. Mai trebuie spus ca nu vorbim de un Megane aici. Florida este singurul caz alaturi de RS in care produsul finit se indeparteaza atat de mult de original incat devine altceva.

Share

Leave a Reply

four × 4 =