Teste

Nonconformistul – Test cu Hyundai i40

De 28 ianuarie 2013No Comments
; ; ; ;

Hyundai i40 este o berlina cu personalitate care foloseste aceeasi reteta de succes testata pana acum pe i30 si Elantra.

Hyundai este unul dintre constructorii de automobile care si-a castigat reputatia oferind un raport pret/calitate foarte bun pentru produsele sale, combinat cu un design din ce in ce mai indraznet. i40 preia tema de design lansata de i30 si Elantra, dar daca in caul celor doua un design mai rebel nu deranjeaza, pentru o berlina medie, cum este cazul lui i40, situatia este putin mai delicata.

Hyundai a facut un pas important de la forma fuctionala adoptata pana acum la un design cu o personalitate foarte bine conturata. Acesta a inceput sa-si faca aparitia o data cu modelele mai mici din gama, si aduce o schimbare radicala de atitudine in gama Hyundai.

Design/Confort

Dimensiunile generoase ale lui i40 au facilitat implementarea noului stil de design, liniile fluide avand loc suficient sa se desfasoare. i40 reuseste sa pastreze caracteristicile importante la o berlina din acesta clasa, „ambalate” imtr-o forma foarte atractiva, care se adreseaza si clientilor mai tineri. Hyundai a adoptat mai nou o politica de „iesit in evidenta”, cel mai bun exemplu fiind Veloster, aplicata si pentru i40, dar la o scara mai redusa. Cel mai mare impact il are partea frontala, cu farurile alungite si luminile de zi dispuse original. Forma destul de bombata a acoperisului da masinii un caracter dinamic pronuntat, apropiat de conceptul de coupe cu patru usi.

Cu o lungime totala de 4,74 m, i40 ofera spatiu suficient atat pentru bagaje cat si pentru pasageri, acestia din urma avand parte de un confort foarte bun si spatiu din belsug pentru picioare dat de ampatamentul de 2,77 m. Spatiul ramas pentru bagaje masoare 505 litri, adica suficient pentru majoritatea situatiilor. Interiorul pastreaza nota indrazneata ca si forma caroseriei, iar primul contact ne-a facut o impresie placuta. Materialele sunt placute la atingere, coreeni nefacand economie nici chiar in zonele unde nu umbli in mod normal in ficare zi.

Partea superoara a consolei centrale este plina de butoane, insa acestea sunt grupate intuitiv, asadar nu veti avea probleme de orientare o data ce v-ati familiarizat cu locul. In partea inferioara a acesteia lucrurile stau exact pe dos, aici fiind prezente doar doua butoane care comanda incalzirea pentru scaunele din fata, precum si un compartiment protejat de un capac unde telefonul mobil poate fi cuplat atat la priza cat si la instalatia audio a masinii.

Daca este activata si functia Bluetooth, atunci telefonul poate ramana in acest compartiment fara a face „deranj” in habitaclu. Pornirea motorului se face fara cheie de la un buton montat in plansa de bord. Acest sistem este foarte practic, insa pozitionarea butonului nu este prea inspirata acesta fiind mascat de volan. Hyundai a ales formatul clasic pentru ceasurile de bord, cu doua cadrane pentru turometru si vitezometru intre care se gaseste un display multifunctional.

Hyundai a folosit centrele cadranelor pentru a face loc indicatoarelor digitale pentru nivelul combustibilului si pentru temperatura apei din motor. Informatiile importante sunt usor de urmarit iar functiile computerului de bord se pot selecta foarte simplu cu ajutorul butoanelor plasate pe volan. Tot pe volan se gasesc si comenzile pentru telefonul mobil conectat la sistemul Bluetooth al masinii, alaturi de „traditionalele” comenzi pentru sistemul audio si pentru pilotul automat. Instalatia multimedia si climatizarea au alocate fiecare cate un display monocrom negru/albastru pe consola centrala, si tot albastrul este folosit si pentru iluminarea butoanelor si a ceasurilor de bord.

Pentru a parca mai usor, Hyundai ne pune la dispozitie un set de senzori cu ultrasunete dar si o camera video, insa cum masina nu are in bord un ecran capabil sa afiseze imaginile, acesta a fost montat in oglinda retrovizoare. Diagonala acestuia nu este foarte mare si am avut nevoie de ceva timp sa ne obisnuim cu imaginea suprapusa peste cea a oglinzii retrovizoare dar importan e ca-si face treaba.

Motor/Cutie de viteze

Constructorul coreean a decis sa echipeze modelul i40 cu o singura versiune de motorizare pentru Romania. E drept ca aceasta se potriveste perfect cu optiunile clientilor de la noi, dar nu ar fi fost rau daca existau si cateva alternative, ca sa putem avea senzatia ca am ales noi acest motor. Spun aste pentru ca motoru pare mic ca cilindree, 1,7 litri, pentru dimensiunile masinii dar ofera 136 cai puter, adica echivalentul unui motor de clasa mai mare. Asadar aceasta este motorizarea cea mai buna pentru un client care-si doreste o masina de familie care sa-i ofere atat performante cat si un consum redus de combustibil.

Totusi, nu putem sa spumen ca nu am aprecia un i40 cu motorul 2.0 CRDi de 184 cai putere care se gaseste pe iX35. Din pacate acest model nu exista, insa pe alte piete i40 este comercializat si in variantele pe benzina de 1.6 litri si 135 cai putere si 2 litri si 178 cai putere, precum si o versiune de 116 cai putere a motorului 1.7 CRDi. Cutia de viteze manuala cu sase trepte se manevreaza usor, iar maneta are o cursa destul de scurta pentru o berlina de familie. Nu in sensul sportiv, insa ofera posibilitatea de a schimba rapid treptele, ceea ce o face foarte placuta in traficul urban.

Motorul diesel este destul de elastic pentru a nu avea nevoie foarte des de retrogradare inaintea unei depasiri si, in general, se descurca foarte bine in toate situatiile. Cei 136 cai putere isi fac simtita prezenta, masina dovedindu-se suficient de vioaie si in traficul urban dar si in afara localitatilor. Am apreciat antifonarea habitaclului care este surprinzator de buna, zgomotul motorul diesel fiind destul de bine filtrat, la fel si zgomotele aerodinamice.

Dinamica/Performante

Fiind vorba de o masina de familie, sigur ca performantele nu sunt prioritatea numarul unu, dar chiar si in acest caz apar monente cand e nevoie de un motor mai puternic, fie ca e vorba de siguranta ori doar de placere. Hyundai i40 este suficient de iute pentru a intra si in gratiile celor mai sportivi din fire, dar nu este pregatit din toate punctele de vedere pentru asa ceva. Suspensia, care in mod normal este foarte confortabila si ofera o calatorie placuta celor aflati la bord, se va dovedi destul de repede depasita de situatie, si va lasa tot greul pe seama soferului.

Directia este suficient de scurta pentru a se preta la un stil de condus mai agresiv, dar nu transmite suficiente informatii catre sofer cand aderenta se apropie de limita, motiv pentru care acesta trebuie sa „potriveasca” masina pe fiecare viraj, lucru care nu poate fi descris ca fiind sportiv. In schimb, i40 se simte foarte bine pe autostrada unde viteza este relativ constanta. A sasea treapta de viteza este foarte utila in acest caz pentu ca reduce consumul de combustibil si pastreaza acul turometrului in zona de turatie optima a motorului. Asadar, soferul are la dispozitie o rezerva de putere pe care se poate baza, iar zgomotul motorului este prezent dar nu iese in evidenta.

Comenzile pilotului automat, foarte util in astfel de calatorii, se afla pozitionate in partea dreapta a volanului, acestea putand fi actionate foarte usor doar cu degetul mare. Cand vine vorba de consum, faptul ca sub capota se afla un motor de „numai” 1.7 litri s-a dovedit a fi un lucru benefic. Nu la fel de optimist ca cel din fisa tehnica de 4,5 litri, dar foarte bun tinand cont ca i40 masoara 4.74 m lungime si cantareste 1.563 kg.

Concluzie

Hyundai i40 are de infruntat o concurenta puternica si o clientela foarte pretentioasa, pentru care orice detaliu este important, iar pretul reprezinta unul dintre criteriile principale de achizitie. Din acest punct de vedere, strategia coreenilor de a oferi doar versiuni bine dotate si o reducere semnificativa este un mod simplu si eficient de a atrage clientela de la modelele concurente. Hyundai i40 Hyghway este versiunea de baza si are un pret de vanzare, care include si reducerea, de 21.146 euro cu tot cu TVA. Motorizarea 1.7 DRDi este singura disponibila pentru i40 in Romania, clienti avand de ales intre cutie manuala sau automata, ambele cu sese trepte. si caroserie break sau berlina.

Share

Leave a Reply

2 + twenty =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373