Echipa Voom.ro a testat noul MINI Coupe – poate cel mai interesant model din portofoliul constructorului, cu o dinamica desavarsita si cu un look ce pune intr-o lumina buna toti acei clienti nonconformisti care „traiesc pentru a impresiona”.
Brandul MINI reprezinta dovada vie a faptului ca ideea de clasic va supravietui intotdeauna, ba chiar pe culmile succesului, indiferent de cate retusuri si variante cunoaste aceasta.
Desigur, carcotasilor le va fi intotdeauna usor sa afirme ca designerii constructorului britanic au fortat prea mult reteta clasica introdusa in 1959, cu primul model MINI (si poate chiar exista un sambure de adevar aici); dar sa spui despre un MINI ca nu este o masina cel putin interesanta este ca si cum ai recunoate, cu seninatate, ca toata viata ai urat oamenii frumosi din jurul tau, care s-au bucurat de faima si succes.
Pentru ca tot am inceput intr-o nota subiectiva, si pentru a sublinia pasiunea clientilor MINI si nebunia din jurul acestei povesti de succes, va spun doar ca persoanele responsabile de proiectul MINI Coupe se lauda cu un design inspirat din simpla imagine a unei sepci purtate cu cozorocul invers.
Acest detaliu poate fi observat imediat daca privim linia plafonului – insa cat de “cool” vi se pare aceasta idee, avand in vedere ca ea vine din industria auto? Si unde mai pui ca dintr-o idee atat de nebuna a rezultat o masina care fura toate privirile.
“Huliganul” care ne-a intampinat la test-drive a fost in versiunea Cooper S, litere care se traduc, in acest caz, printr-un motor turbo de 1,6 litri, care produce 184 CP – spre teama tuturor celor care cred ca o masina din clasa mica implica si termenul “cuminte”.
Experienta MINI:
Coupe-ul are la baza platforma unui Cooper Cabrio, deci nu surprindem pe nimeni daca spunem ca micuta masina albastra a dat dovada de un comportament dinamic ireprosabil. Tinuta de drum si manevrabilitatea accepta numai superlative, iar despre suspensie nu putem spune decat ca prezinta o setare care face un mic compromis in favoarea sportivitatii.
Masina aceasta te va incuraja sa abordezi orice fel de viraj ca si cum nu exista nimic mai distractiv pe lumea asta. Iar toti rautaciosii care se grabesc sa afirme ca MINI este o masina destinata publicul feminin sa-si puna bine centurile pentru ca mica sportiva, odata ce incape pe mainile unui expert, este capabila sa-i faca sa tipe precum femeile, mai ales intr-o sesiune de track day.
Unitatea turbo de 1.598 cmc trimite puterea catre puntea fata prin intermediul unei cutii manuale cu sase rapoarte, iar toata distractia poate ajunge pana la prima suta de kilometri la ora in 6,9 secunde si pana la viteza maxima de 230 km/h.
Daca tot vorbim despre motor, trebuie spus ca respectiva unitate “adora” turele, practic “te implora” sa calci pedala, iar toate eforturile tale sunt rasplatite cu reprize generoase de cuplu si recitaluri impresionante din partea evacuarii montate central.
Daca arunci privirea in retrovizoare, dupa viteza de 80 km/h, observi imediat cum este actionat spoilerul activ, element foarte important din punct de vedere aerodinamic dar si un soi de jucarie pentru copilul ce se gaseste in fiecare dintre pasionatii industriei auto.
Cand analizezi interiorul MINI-ului Coupe ajungi sa te intrebi daca nu cumva acest set-up in doua usi este cel mai bun pentru un model Mini. Spun asta pentru ca, in varianta normala, MINI Cooper nu a fost niciodata o masina pentru patru persoane. Puteai sa ai aceste sperante in cazul in care aveai de gand sa chinui pe bancheta doi copii, si aceia probabil “fara picioare”.
Chiar daca varianta Coupe are un exterior mai suplu, aceasta s-a dovedit a fi foarte incapatoare. Cei doi pasageri se bucura de foarte mult spatiu, ba chiar pot calatori mult mai confortabil decat intr-un MINI normal, in timp ce volumul portbagajului a fost extins catre o valoare admirabila pentru strandardele constructorului britanic, si anume 280 de litri.
Despre materialele intalnite la interior este inutil sa vorbim, deoarece acestea respecta reteta calitativa impusa de producatorul britanic. Apoi, trebuie mentionat ca si din punct ce vedere al habitaclului, Coupe-ul reprezinta un paradis al pasionatilor de tehnologie.
Odata ce ai introdus in cotiera centrala un iPhone si ai activat aplicatia MINI Connected, ai acces asigurat la Internet (Facebook, Twitter, feed-uri de stiri etc) si poti asculta orice webradio direct in boxele sistemului audio Harman Kardon.
Iar daca nu te multumesti cu atat, afla ca in interiorul unui MINI Coupe poti mixa muzica (prin schimbarea unor melodii prestabilite, in functie de modul de condus) sau poti primi valoroase lectii de ecologie din partea unor personaje haioase (activate si ele tot prin intermediul unor comenzi din aplicatia MINI Connected).
Suna distractiv, dar distractia costa intotdeauna. Un MINI Coupe Cooper S are un pret de baza de 27.466 euro. Insa, in cazul variantei testate (faruri bi-xenon adaptive, navigatie, sistem audio de inalta fidelitate, jante din aliaj, sistem comanda vocala, volan sport plus zeci de alte dotari impresionante), factura totala se apropie de pragul a 40.000 de euro.
La o prima strigare pretul poate parea mare, poate chiar foarte mare pentru acei adepti ai ideii “daca e prea scump pentru mine inseamna ca nu este un produs bun”, dar sa nu uitam ca pe lumea aceasta exista si bunuri care nu se cumpara doar pentru ceea ce dicteaza criteriile financiare.