Special

Reportaj: In cautarea lui Mos Craciun, cu Renault Fluence EDC

De 25 decembrie 2011No Comments

Voom.ro isi va petrece sarbatorile de iarna in compania unui Renault Fluence EDC. Ca drept urmare va propunem doua reportaje realizate cu modelul francez in doua situatii obisnuite pentru fiecare proprietar de automobil. Iata mai jos primul episod al eventurii petrecute cu Fluence EDC!

Fluence, Fluence EDC. Va veti intreba din prima ce e cu EDC-ul asta din denumirea modelului. Am putea spune ca este DSG-ul marcii Renault pentru a ne face pe deplin intelesi. Dar pentru a fi corecti trebuie sa spunem ca vorbim despre ultima gaselnita a francezilor in materie de cutii de viteze automate – Efficient Dual Clutch.

In primul episod vom transmite ce inseamna sa alergi prin nebunia orasului in febra sarbatorilor de Craciun alaturi de un model business prevazut cu o cutie automata cu dublu ambreiaj. A doua aventura va fi una mult mai linistita si in acelasi timp mult mai aspra, pentru ca vom face un jurnal de calatorie alaturi de companionul nostru pe drumul Bucuresti-Vatra Dornei, unde vom poposi pentru a celebra venirea noului an.

Apropierea Craciunului transforma traficul bucrestean intr-un adevarat calvar. Oamenii alearga dintr-un magazin in altul, dintr-o macelarie in carciuma, din carciuma la piata sau supermarket si tot asa. Toata lumea cara, cumpara si iar cara. Porcul, soricul, bradul, cadourile sunt motivele unui Craciun fericit, iar automobilul este partenerul nostru cel mai fidel pentru a rezolva aceasta nebunie a Craciunului. Ai nevoie de doua lucruri pentru a organiza un Craciun perfect: de bani si de o masina. Cu banii nu va putem ajuta, motiv pentru care va propunem in schimb o masina perfecta pentru sarbatorile de iarna si nu numai.

Cred ca din start am incalcat o regula importanta. Am ales un sedan spatios, cu dimensiuni destul de mari, pentru a razbate prin imposibilul trafic urban din perioada sarbatorilor. Nimic mai gresit decat aceasta premiza. Am ales perfect si sa spun si de ce. Bucurestiul nu va fi un cazan sub foc in perioada aceasta, Bucurestiul va fi un cazan care fierbe. Traficul este agitat, nervos, lipsit de spatiu. Ori ca vei calatori intr-un cotet de masina, ori ca te vei destinde in confortul si spatiul generos al unui Fluence, tot la fel de repede te vei deplasa.

Trei cadouri de la Fluence EDC

Primul dintre acestea ar fi spatiul interior generos si confortul. Cu cel mai mare spatiu interior si portbagaj din segment, cu dotarile superioare de la bord, plasticul moale, pielea care acopera scaunele si cutia care isi face singura treaba, Renault Fluence EDC impresioneaza de la prima intalnire.

Al doilea este cutia automata cu dublu ambreiaj. Practic, schimbarea vitezelor se realizeaza prin trecerea de la un ambreiaj la altul. Primul ambreiaj se deschide in timp ce cel de-al doilea se inchide simultan, ceea ce permite o tractiune continua fara a se face simtita schimbarea vitezelor.

Al treilea cadou de Craciun este motorul cu care am luat cunostita. Clasicul 1.5 dCi cu 110 cai putere. Este cel mai bun motor din gama Renault si nu exageream, si nu am uitat de ce se ascunde sub Megane RS. Ofera confort, elasticitate si cel mai important – economie de combustibil.  

Cu Fluence in cautarea Craciunului

Totul incepe normal, cu un firesc card care tine loc de cheie si de griji. L-ai bagat in buzunar, masina se va deschide si se va inchide singura. In miezul maratonului de cumparaturi poate ca vei uita sa inchizi masina, insa Fluence va avea grija singur de acest lucru. Devii atat de obisnuit cu acest card in buzunar, incat vei pretinde si usii de la apartament sa faca la fel. Stati linistiti, nu s-a deschis, am avut nevoie de batrana cheia. In mod traditional, dupa sfintele precepte ale obisnuintei, am cautat in zadar pedala din stanga. Negasind nimic am reusit sa apas frana, sa actionez butonul de start si sa incep sa traiesc ceea ce se cheama pregatirea Craciunului.

Acceleratie, frana, frana, acceleratie, un pic de volan, mai mult volan si totul se reia intr-o ordine aleatorie. Cam asta e Fluence EDC. Lipseste ceva, si anume cutia. Nu vei simti cum se schimba vitezele, insa vei simti ca un cuplu de 240 Nm, realizabil de la 1750 rpm., iti va bate la usa de cate ori vei avea nevoie si cu precadere la plecarea de pe loc. Aleluia! Am scapat de CVT. Raspunsul a crescut, liniaritatea e excelenta, vitezele vin si pleaca mai fluid ca apa unui rau. Business, baby. Asta e prima impresie la volanul unei automate facute calumea. Iti aduce calmul in viata de sofer, insa Fluence face mai mult: te si rasfata.

Plasticul moale de pe bord ne face sa ne intrebam cum de pretul nu depaseste limitele segmentului insa uitam repede pentru ca designul ergonomic al panoului de comanda de pe consola, cotiera relaxanta si pielea moale ce acopera scaunele sunt adevarate masaje aplicate direct sub cutia craniana. Daca am intrat un pic cam mult in zona obscurului, nu ne vom face grija pentru ca de acolo ne va scoate navigatia TomTom, insa mai multe despre acest capitol in episodul urmator – cel dedicat Revelionului.

Interior business

Renault Fluence este un elogiu adus spatiului interior. Dincolo de confort, spatiul este cel care face cu adevarat legea. In fata ai loc cat in sufragerie, insa sunt singur in masina si ma uit la gigantica bancheta din spate care parca imi face cu ochiul spunandu-mi ca ma pot intinde pe ea pentru a trage un pui de somn. Nu e timp de asa ceva si o las sa pregateasca patul pentru viitorii pasageri. Si astfel ajungem in punctul care ne intereseaza cel mai mult in aceasta perioada a anului: portbagajul. Cu cat mai plin, cu atat mai bine, ar spune o vorba romaneasca. Cu un volum de 500 litri cred ca nu este vreo problema sa ingramadim cadourile, cumparaturile, vinul si tot ceea ce nu trebuie sa lipseasca de pe masa la Craciun. Mai mult, Fluence EDC rezolva doar prin portbagajul sau problema transportului de brad.  

Cu o muzica potrivita pentru sistemul Bose Audio, la volanul lui Fluence EDC din portbagajul caruia te imbie o aroma puternica de cetina te vei simti ca la gura sobei cu un pahar de vin rosu asezonat cu cateva feluri de mancare traditionale. O problema a lui Fluence in nebunia de trafic de afara este parcarea. Dimensiunile sedanului frantuzesc nu te lasa sa te strecori in orice vagauna cu pretentie de loc de parcare, insa manevrele necesare pentru a pune masina la adapost vor fi mult ajutorate de sistemul de senzori oferit de francezi. La cat de aglomerat este mai intrevezi cate un loc cam la fix pentru o parcare laterala, insa ti-e cam teama cu fundul asta mare. Senzorii intra in actiune si isi fac treaba de minune astfel incat sa te dirijeze si in locurile in care ochii nu pot ajunge.   

Consumul urban 

Odata parcat, cu sufletul impacat ca am razbit alaturi de companionul nostru de la Renault, imi arunc privirea catre computerul de bord pentru a vedea consumul. Traficul a fost o nebunie si am pierdut cateva ore bune in drumul de la un supermarket la piata cu brazi, ce-i drept facand si o mica oprire pe la un magazin, doua, de cadouri. Insa nici n-am simtit acest lucru. Observ ca nu mai simt nimic in piciorul stang si bag seama ca am amortit de inactivitate, nu ma mai doare mana dreapta de la miile de schimbari de viteze si cel mai important nu ma mai doare capul de la aglomeratia din trafic. Ii multumesc inca o data interiorului genial – pentru o masina care nu e premium- si inchei cu consumul: 6,2 litri media pe 152 de km facuti in oras. Merci, tie cutie automata si tie, dublule ambreiaj! Pentru cei fanatici, EDC-ul ofera posibilitatea unui schimb manual. Personal imi place sa conduc o automata in modul automat, asta pentru ca modul manual este de regula dureros. Noua cutie cu dublu ambreiaj de la Renault ofera satisfactie celor care prefera sa puna mana pe schimbator, reusind sa dea dovada de un raspuns pe care multe alte cutii automate si l-ar dori.

Share

Leave a Reply

4 × five =