Teste

Stil unic – Test Peugeot 2008

De 3 mai 2014No Comments

Construit dupa reteta de baza a unui crossover urban, Peugeot 2008 reuseste sa integreze calitatile unei citadine intr-un model care tot timpul pare gata de aventura.

Cu o garda la sol marita si protectii pentru caroserie, 2008 este suficient de flexibil si dinamic pentru a imbina nevoia de deplasare prin oras cu placerea de a evada in natura la sfarsitul saptamanii.

Design / Confort

Cu o lungime de 4,16m, 2008 se incadreaza perfect in categoria masinilor de oras, insa Peugeot a avut grija ca forma caroseriei sa nu treaca neobservata in trafic. Garda la sol mai mare face ca masina sa para dintr-o categorie superioara si faciliteaza in acelasi timp accesul in habitaclu. 

Plafonul urca putin in dreptul portierelor din spate pentru a da senzatia ca in portbagaj vor intra foarte multe lucruri, insa cei 338 de litri se dovedesc a fi la limita in cazul deplasarilor mai lungi. Spatiul de depozitare poate fi extins pana la 782 l prin rabaterea banchetei . Pentru drumurile zilnice prin oras insa, cu tot cu cumparaturile de rigoare, portbagajul este suficient de incapator.

Habitaclul se prezinta cu aceleasi finisari bune cu care ne-am obisnuit de la 308 si 208, de la ultimul model preluand si aranjarea neconventionala a ceasurilor de bord care se vad peste volan, insa intr-o forma simplificata si ceva mai conventionala. Avantajul acestei solutii este ca instrumentele pot fi citite mult mai usor, fiind pozitionate mai sus decat de obicei, insa volanul acopera putin ceasurile in partea de jos, efectul amplificandu-se pentru persoanele mai mici de inaltime. Daca tot a venit vorba de volan, putem spune ca dimensiunile mici ale acestuia vor fi apreciate de toate categoriile de clienti, dovedindu-se foarte practic atat pentru manevrele de parcare, cat si pentru un stil de condus mai sportiv. 

Instalatia multimedia este insotita de un ecran tactil s-a dovedit a fi usor de operat de sofer sau pasagerul din drapta, care nu trebuie sa se intinda pentru a ajunge la el, in schimb interfata acestuia este destul de neprietenoasa si cu o organizare complicata care necesita ceva mai mult timp pentru acomodare. 

Motor / Cutie de viteze

Peugeot 2008 se adreseaza celor care apreciaza in principal functionalitatea si designul. Gama de motoare oferita acopera toate gusturile in acesta situatie, insa nici una nu ofera performante deosebite. Pentru intrarea in gama este oferit un motor pe benzita de 1,2 litri ce dezvolta 82 CP, urmat de unul de 1,6 litri si 120 CP. Gama diesel incepe de la 1,4 HDI de 68 CP si se termina cu 1,6 HDI de 115 CP. 

Peugeot ofera standard o cutie de viteze manuala cu cinci trepte, exceptie facand versiunea 1,6 HDI 115 CP care primeste sase trepte. Clienti care doresc mai mult confort se pot orienta catre o cutie de viteze robotizata cu cinci trepte in cazul motorului 1.2 e-VTI de 83 CP si cu sase trepte pentru 1,6 HDI de 92 CP. 

Modelul testat de noi era echipat cu o cutie de voiteze cu cinci trepte care s-a descurcat foarte bine in oras fiind usor de manevrat, insa lipsa celei de-a sasea trepte incepe sa se faca simtita de pe la 120 km/h cand zgomotul motorului incepe sa devina deranjant.

Dinamica / Performante

Dupa cum spuneam, performantele oferite de 2008 sunt suficiente in  marea majoritate a situatiilor, din pacate insa cei ca-si doresc mai multa putere, sau o tractiune integrala, vor trebui sa se orienteze catre alte modele.

Suspensia nu este foarte rigida, asadar denivelarile din asfalt vor fi filtrate foarte bine, pasagerii din habitaclu fiind protejati de scaunele confortabile si moi, configuratie specifica Peugeot.

Tractiunea se realizeaza doar pe rotile din fata, insa masina va face fata oricaror situatii atata timp cat veti tine cont ca este vorba de un crossover. Evident, nu va face fata pe un traseu de off-road, insa  la o utilizare normala lipsa tractiunii integrale se va simti probabil doar pe zapada.

Concluzie 

Peugeot 2008 combina avantajele unei masini de oras cu polivalenta unui SUV, la un pret de plecare foarte atractiv de 13.060 de euro, pentru care veti primi un motor de 1,2 litri de 82 CP in echipare de baza „Access”. La capatul opus al gamei se afla motorizarea 1,6 HDI de 115 CP, care in echiparea „Allure” costa 20.050 de euro cu tot cu TVA. In aceasta gama de pret oferta din partea concurentei este foarte bogata, atuurile pe care se bazeaza 2008 si care il deosebesc de restul modelelor din acest segment fiind originalitatea si placerea de a conduce.

{gallery}test Peugeot 2008{/gallery}

 

Share

Leave a Reply

four × four =