Teste

Caracter dinamic – Test cu Volvo V40

De 16 mai 2013No Comments
; ; ; ; ;

Volvo si-a schimbat radical stilul de design pentru modelul V40, care se prezinta acum cu o linie moderna si dinamica, insa reuseste sa pastreze senzatia de confort si siguranta care caracterizeaza marca suedeza. Modelul V40 a fost lansat la salonul de la Geneva de anul trecut, cand a reusit sa faca senzatie cu noua linie de design ce parasea stilul oarecum conservator adoptat de Volvo pana in acel moment.

Volvo a acordat mai multa atentie detaliilor si stilului folosit, rezultatul fiind o compacta cu aer sportiv care te face sa te simti bine la volan. Siguranta specifica Volvo nu a fost uitata, la bord fiind prezente toate sistemele pe care constructorul suedez le are in portofoliu carora li s-au adaugat cateva in premiera. V40 reuseste sa dea in timpul mersului aceeasi senzatie de siguranta pe care ne-am obisnuit sa o avem la bordul unui Volvo.

Design/Confort

Volvo si-a creat o reputatie de constructor de masini sigure, cu V40 incercand sa-si faca un nume si in domeniul designului. Echipat corespunzator, Volvo V40 poate fi cea mai aratoasa compacta de pe piata in acest moment, aducand stilul de la C30 pe o caroserie cu cinci usi.
Linia simpla si eleganta a caroseriei este preluata si de forma bordului care are un design placut si nu foarte complicat. Semnatura Volvo, „Floating Console”, este prezenta si pe V40, spatiul de depozitare de aici fiind foarte practic pentru obiectele personale. Defapt, in habitaclu lui V40 veti gasi spatii de depozitare aproape oriunde, de la consola centrala pana la fetele de usi. Confortul in timpul mersului este la nivel inalt, acesta fiind dat de scaunele generoase, ideale pentru distantele mai lungi si de antifonarea care reuseste sa filtreze o mare parte din zgomotul exterior. Cand calitatea drumului scade insa, in habitaclu incep sa patrunda zgomotele trenului de rulare.

Fata de modelul C30, spatiul rezervar persoanelor de pe bancheta a crescut simtitor, iar adaugarea a inca doua portiere face ca accesul la locurile din spate sa se faca foarte usor, chiar daca deschiderea acestora nu este foarte larga. Bancheta ofera teoretic loc pentru trei persoane, insa Volvo a optat pentru sacrificarea partiala a locului din mijloc pentru a spori confortul celorlalte doua. Acesta este utilizabil pentru distante ceva mai scurte, cu suficient spatiu pentru cap si genunchi pentru o persoana adulta. Locurile de langa portiere au fost mutate cu cativa centimetrii spre centul masinii pentru un confort mai bun, spatiul aparut fiind folosit pentru a depozita obiecte personale sau sticle de apa.

Motor/Cutie de viteze

Gama de motoare disponibila pentru Volvo V40 nu este atat de bogata ca cea a modelelor germane, insa acopera pe cat posibil necesarul pentru un model premium. Versiunea D3 este echipata cu un motor diesel de 2 litrii si 150 CP pe care il putem considera optiunea cea mai potrivita pentru aceasta masina. Cei cinci cilindri ai motorului au un sunet aparte care patrunde discret in habitaclu atunci cand turatia motorului depaseste 3.000 rpm. Cei 150 CP sunt disponibili la 3.500 rpm, ceea ce inseamna ca masina va raspunde prompt la apasarea pedalei de acceleratie si la turatii joase. Multumita cuplului motor de 350 Nm, care este disponibil intre 1.500 rpmsi 2.750 rpm, masina nu va duce niciodata lipsa de putere.

Pentru traficul urban, reprizele oferite de motor sunt foarte bune, insa cel mai mare ajutor vine din partea cutiei de viteze automate, care “simplifica” mult lucrurile. Etajarea celor sase trepte favorizeaza un stil de condus sportiv, si utilizeaza optim cuplul oferit de motor. Schimbarea treptelor se realizeaza rapid si aproape fara socuri, singurul dezavantaj in cazul cutie de viteze automate fiind consumul ceva mai mare de combusibil. Insa daca tinem cont de destinatia preponderent urbana a masinii, aceasta isi justifica diferenta de pret care trebuie platita prin confortul pe care il ofera la schimb.

Dinamica/ Performante

Cu o lungime totala de 4.369 mm, Volvo V40 se situeaza in partea superioara a clasei compacte, oferind un confort foarte bun pentru patru pasageri si loc suficient pentru bagajele de zi cu zi, insa cei 335 litri pusi la dispozitie sunt sub media acestei clase si nu sunt suficienti pentru o vacanta. Setarea suspensiei favorizeaza un stil de condus sportiv, masina oferind un comportament foarte bun pe viraje, o trasatura care pana nu demult era incompatibila cu numele Volvo.

Directia asistata electric ofera suficiente informatii despre aderenta puntii fata pentru a permite adoptarea unui stil de condus sportiv, iar suspensia reuseste sa pastreze fara efort masina pe traiectoria dorita. Stabilitatea pe viraje este foarte buna, dar caracterul subvirator al tractiunii fata isi spune cuvantul. Conform specificatiilor constructorului, acceleratia pana la 100 km/h se realizeaza in 9,3 secunde, insa in conditii “normale” de trafic rar am avut nevoie de toata cursa pedalei de acceleratie. Consumul creste in configuratia cu cutie de viteze atomata insa reuseste sa se pastreze in limitele normale ale clasei cu o valoare medie declarata de 5,2 l/100 km.

Concluzie

Din cauza gamei reduse de motoare si a spatiului mic pentru bagaje, Volvo V40 nu poate fi considerat un leader de clasa, insa nu e departe de aceasta pozitie. V40 puncteaza insa la capitolul stil, unde se prezinta cu cel mai atragator design exterior, si ofera un habitaclu bine dotat si confortabil, cu suficient de multe elemente originale, dintre care amintim displayul personalizabil care tine loc de ceasuri de bord sau maneta schimbatorului de viteze luminata, pentru a se deosebi clar de concurenta.

Numele Volvo garanteaza un nivel ridicat de securitate pentru cei aflatila bord, dar si pentru pietoni, care pot fi detectati de sistemul City Safety si pentru care constructorul suedez a instalat un airbag special.

Share

Leave a Reply

nine + 17 =


Notice: ob_end_flush(): failed to send buffer of zlib output compression (1) in /home/ingvoom/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373