Special

Etalonul clasei compacte

De 27 februarie 2013No Comments

Folosit ca unitate de masura pentru clasa compacta, Volkswagen Golf este la a saptea generatie si inca se pastreaza tanar. Dar de unde vine acesta catalogare si ce reprezinta ea mai exact? In primul rand, numele Golf uneste cele doua directii principale care au determinat denumirile modelelor Volkswagen.

Una dintre ele se refera la sportul Golf, care face legatura cu modele ca Polo sau Derby, iar cealalta se refera la curenti de aer la fel ca si Passat, Bora, Jetta sau Scirocco. Am putea caracteriza Golf-ul ca fiind un puct de referinta in denumirile folosite de Volkswagen, dar nu acesta este motivul principal pentru care aproape orice masina este comparata cu Golf.

In afara de acest lucru, Golf este si masina care si-a pastrat aprope intact nu numai designul dar si caracteristicile principale si functionalitatea . Hatch-ul din zilele noastre este considerat ca fiind masina ideala pentru o familie care are nevoie de un mijloc de transport, deoarece ofera suficient spatiu si performante la un pret foarte bun. Din acest punct de vedere Golf-ul este singura masina care pe parcursul a sapte generatii doar s-a imbunatatit, fara sa schimbe sau sa revolutioneze in nici un fel conceptul initial. Poate ca asa este, sau poate doar asa am fost “invatati” sa credem.

Cum a inceput

Volkswagen Golf a aparut in 1974 ca succesor al lui Beetle si oferea publicului si fanilor un automobil modern cu tractiune fata. La doar doi ani, in 1976, isi facea intrarea in scena si celebrul Golf Gti, care cu doar 110 cai putere reusea sa lanseze o noua moda. La vremea respectiva VW Golf era considerat automobilul ideala. Pentru cei care doreau ceva mai mult de atat exista Passat, iar pentru oras, exista Polo.

Reteta este valabila si acum, cu exceptia claselor din care aceste modele fac parte. In 1974 Volkswagen Golf avea o lungime totala de 3.705 mm si oferea spatiu suficient pentru patru persoane si un portbagaj decent. Pentru a transporta aceeasi “incarcatura” in 2013, Golf are venoie de o lungine totala de 4.255 mm. Asta inseamna o diferenta de 55 cm, si putem spune ca Golf a crescut exact ca Fat Frumos, intr-un an cat altii in zece, cu o medie de 1,4 cm pe an. In general, functionalitatea unui model este data in special de spatiu, si daca ne luam dupa acest criteriu atunci urmasul direct al Golf-ului este Polo, care in 2013 masoare 3,970 mm, adica mai mult decat prima generatie Golf. Daca in 1974 aceasta dimensiune era suficienta, cu siguranta este si acum, ceea ce inseamna ca de fapt Polo este “masina poporului” care ar trebui sa fie folosita drept etalon.

Scara evolutiei

Astfel, toata gama a fost “impinsa” in sus cu o categorie si asa a aparut modelul Up! care are aproximativ aceleasi dimensiuni cu prima generatie Polo lansata in 1975, iar actualul Golf are lungimea aproape identica cu a Passat-ului din 1973 (4.190 mm). Tot asa se explica si de ce o berlina medie, care ar trebui sa ofere putin mai mult decat avem nevoie, a ajuns sa depaseasca in unele cazuri si 4,8 m.

Acesta evolutie este valabila in general pentru aproape toate marcile si se refera in special la partea practica a unei masinii. Sigur ca mai sunt si alte aspecte care pot scuza cresterea in dimensiuni, cum ar fi sistemele de siguranta si echipamentele optionale, lucruri foarte utile fara de care un automobil modern este de neconceput si pe care nu le contestam. Vrem doar sa atragem atentia ca automobilul “de referinta”, cel care sa ne satisfaca nevoile de transport si nimic altceva este, de fapt, Polo.

Share

Leave a Reply

five × four =