Stiri

Jogger readuce interiorul cu 7 locuri la Dacia si introduce o motorizare hibrid

De 7 septembrie 2021No Comments
; ; ; ; ; ; ;

Noul model Dacia va fi disponibi in configuratie interioara cu 5 sau 7 locuri, reluand astfel traditia modelelor “people carrier” Logan MCV si Lodgy. In plus, garda la sol de 20 cm – cu doar 1,7 cm mai mica decat la Duster – ii confera lui Jogger o libertate de miscare specifica unui SUV 4×2.

Design modern si solutii practice

Blocurile optice fata si spate integreaza noua semnatura luminoasa a marcii, in forma de Y, iar tehnologia LED este utilizata pentru luminile de zi si pentru faza de intalnire. Jogger are cel mai mare ampatament din actuala gama Dacia de 2.897 mm, cu 224 mm superior fata de al lui Duster. Si lungimea o depaseste pe cea a SUV-ului, noul model depasind cu 47 de mm granita celor 4,5 metri, in vreme ce latimea masoara 1.784 mm, iar inaltimea 1.632 mm. In aceste conditii, portbagajul are un volum de 708 litri, in configuratia cu cinci locuri si 160 litri cand habitaclul este configurat cu sapte scaune. Interiorul mai ofera spatii de depozitare, al caror volum insumeaza 24 de litri.

In functie de versiune, Dacia Jogger este echipata cu bare de pavilion modulabile, solutie introdusa de noua generatie Sandero. In doar cateva secunde, cu ajutorul unei chei amplasate in torpedo, ele pot fi demontate si apoi reasezate transversal, fiind capabile sa sustina in aceasta configuratie o sarcina utila de 80 de kilograme, echivalenta cu cea a barelor transversale obisnuite. 

Plansa de bord se aseamana cu a gamei Logan/Sandero, dar vine cu un element particular, un bandou din material textil pe intreaga sa latime, disponibil cu al doilea nivel de echipare. Tot in functie de versiune, spatarele scaunelor din fata dispun de masute rabatabile, prevazute cu suporturi de pahar, similare celor disponibile pe spatarul fotoliilor din avioane, iar ocupantii de pe randul al treilea beneficiaza de scaune individuale prevazute cu o cotiera centrala. Inaltimea diferita a sezutului scaunelor (+ 55 mm diferenta intre randurile 1 si 2 ; + 25 mm diferenta intre randul 2 si 3) asigura un plus de confort pentru  ocupantii locurilor din spate.

In ceea ce priveste sistemul multimedia sunt oferite cele trei versiuni cunoscute: Media Control (ecran de 3,5 inci), Media Display si Media Nav, ultimele doua avand display de 8 inci si conectivitate smartphone. La Media Nav, legatura se faca fara fir, se mai adauga sistemul de navigatie si un total de 6 difuzoare. In functie de piata unde va fi comercializata, Dacia Jogger poate fi echipata, optional, cu scaune fata incalzite, sistem de climatizare automat cu afisaj digital, card de acces maini libere cu descuierea de la distanta a portbagajului si cu aprinderea farurilor. La acestea se adauga senzorii de ploaie cu actionarea automata a stergatoarelor de parbriz, camera video spate, frana de parcare electrica, senzorul de unghi mort si senzorii de asistenta la parcarea cu fata si cu spatele.

Motor TCe nou, plus versiune hibrid din 2023

Realizat pe platforma CMF-B, asemenea noii generatii Logan si Sandero, Dacia Jogger propune la lansare doua motorizari cu benzina. Noul TCe, cu bloc din aluminiu, distributie variabila si pompa de ulei cu cilindree variabila, dezvolta 110 CP si 200 Nm la 2.900 rpm, fiind asociat cu o transmisie manuala cu sase trepta. Acestuia i se adauga versiunea ECO-G 100, cu alimentare benzina-GPL, ce ofera o autonomie de peste 1.000 km.

In 2023, gama de motorizari va fi completata de o versiune hibrida. Jogger va fi primul model Dacia care va beneficia de aceasta tehnologie si care va deveni astfel cel mai accesibil vehicul de familie hibrid cu 7 locuri de pe piata.

Tehnologia hibrida a modelului Dacia Jogger va fi bazata pe un motor cu benzina de 1.6 litri, insotit de doua motoare electrice (un « e-motor » si un demaror de inalta tensiune), cuplate cu o cutie de viteze multi-mod cu craboti, fara ambreiaj. Franarea regenerativa, combinata cu capacitatea de auto-incarcare a bateriilor de 1,2 kWh (230V) si cu randamentul cutiei automate asigura ca rularea in oras sa desfasoare aproape 80% din timp in regim electric. Consumul de carburant este astfel diminuat cu pana la 40% fata de un motor termic echivalent in ciclu urban, fara schimbarea obiceiurilor de conducere.

Serie limitata Extreme

Sub denumirea « Extreme », Dacia va comercializa o serie limitata de lansare, cu elemente de design specifice. Pe aceasta serie limitata vor fi disponibile cinci nuante de caroserie: Noir Nacré, Gris Comète, Gris Moonstone, Blanc Glacier si culoarea de lansare, Brun terracotta

La exterior, barele de pavilion, retrovizoarele, jantele de aliaj si antena in forma de coada de rechin sunt de culoare neagra. Un alt element distinctiv, stickerele cu numele acestei serii limitate „Extreme” sunt amplasate atat in partea frontala a masinii cat si pe jante. Scaunele beneficiaza de cusaturi specifice de culoare rosie in timp ce panourile portierelor din fata dispun de baghete cromate. Echipamentul complet cuprinde camera video pentru asistenta la parcarea cu spatele si cardul maini libere.

Deschiderea comenzilor pentru gama Jogger este prevazuta pentru noiembrie 2021 in treizeci de tari, in principal din Europa, dar si in Turcia si Israel. Masina va ajunge in showroom-uri incepand din februarie 2022, preturile urmand a fi comunicate. Pana in 2025 Dacia va mai lansa alte doua modele, in cadrul programului de reinnoire a gamei.

Share