ElectricHighlightStiri

Lexus IS, cu arme noi la atac

De 16 iunie 2020iulie 27th, 2020No Comments
; ; ; ; ; ; ; ;

Dupa un suspans creat de teasere si anunturi amanate de lansare, Lexus lanseaza IS, berlina sa de clasa medie, concurenta cu Audi A4, BMW Seria 3 si Mercedes-Benz C-Class. Doar ca noul model (in fapt un facelift major), nu se va vinde pe piata europeana, ci numai pe continentul nord-american, in Japonia si alte piete asiatice. Pentru Europa, marea majoritatea a vanzarilor este reprezentata de SUV-uri, asa ca strategia de a nu aduce noul IS aici, pare una justificata. 

Totusi, vorbim despre un model emblematic in gama japonezilor, unul care mizeaza acum si mai mult pe latura sportiva, lucru comunicat in primul rand de designul fluid, cu accente agresive. Platforma tehnica a ramas neschimbata, caroseria a evoluat in lungime si latime cu cate 3 cm, dar numai prin prisma parasocurilor mai mari si a aripilor putin mai evazate, ce fac acum loc jantelor de 19 inci (optional).

Sunt multe elemente estetice care fac din noul IS probabil cel mai dinamic sedan Lexus construit vreodata. Calandrul supradimensionat, in forma de clepsidra, difuzorul posterior urias, muchiile laterale si plafonul plonjat ii confera o imagine apropiata de a coupe-urilor cu patru usi. 

Interiorul este mult mai conservator, ba chiar cu un pas in urma concurentei directe. Chiar daca partea digitala ocupa un procent important, iar aici este vorba despre diplay-ul central de 8 sau 10,3 inci si despre instrumentarul de bord analog sau digital, consola centrala are inca multe butoane fizice aglomerate, iar schimbatorul de viteze lung si gros nu are nici o legatura cu ceea ce se intalneste la modelele Audi, BMW si Mercedes-Benz. Bineinteles ca posibilitatea de conectare Apple CarPlay, Android Auto si Amazon Alexa sunt standard. Se ofera si un sistem audio Mark Levinson de 1800 W, cu 17 difuzoare.

Partea de motorizari nu a suferit modificari, fiind oferite doar propulsoare cu benzina de 2 litri turbo si 241 CP, respectiv un V6 de 3.5 litri in versiuni de 260 CP si 311 CP. Se poate alege intre tractiunea spate si integrala, transmisia fiind exclusiv automata cu opt trepte.

Lexus IS facelift a primit multe imbunatatiri la partea de suspensie, precum brate din aluminiu forjat, arcuri si bare antiruliu mai usoare si diferential posterior Torsen. Pentru echiparea sportiva F Sport este oferit un pachet aerodinamic special si sistemul Sound Generator. Optional se poate alege o suspensie adaptiva, care include si jante BBS.

Share

Leave a Reply

nineteen − five =